استقرار 300 موکب در مرز برای خدمات رسانی به زائران اربعین

جمعه 20 مرداد 1402 - 12:0:0
استقرار 300 موکب در مرز برای خدمات رسانی به زائران اربعین

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از دهم ماه صفر بیش از 300 موکب در مرزهای ایران و عراق مستقر می‌شوند و به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین همایش قدم‌های آسمانی که پیش از ظهر پنج شنبه در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار شد اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند کنگره عظیم اربعین را کمرنگ کند اما علاقه مردم به پیاده روی در روز اربعین بیشتر می‌شود و تلاش دشمن بی‌نتیجه می‌ماند. باید ما تلاش کنیم پرچم اربعین پررونق‌تر از هر سال بالا نگه داشته شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در اربعین باید دنبال زیارت غریب برویم، افزود: هر سال بر رونق اربعین افزوده می‌شود و این وحدت عالم اسلام تحت سایه امام حسین(ع) در همه جای دنیا گسترش پیدا می‌کند. باید بر خلوص موکب داران خسته نباشید گفت که همه در مسیر امام حسین(ع) غیر از رضایت الهی فکر دیگری ندارند. زبان ما در وصف مجاهدت موکب داران در ایران و عراق قاصر است.

حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: اوقاف هم بر اساس نیات واقفین در بقاع داخل ایران و عراق همچون سامرا، کاظمین، نجف و کربلا فعالیت دارد. موکب های مشترک و اخوت اسلامی بین شیعیان بسیار موثر است که باید ادامه پیدا کند، ما امتی قدرتمند هستیم که باید در این جغرافیای سخت به مسیر خود ادامه بدهیم. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از 300 موکب در مرزها و مسیرها مستقر خواهد شد و به زوار سیدالشهدا (ع) خدمت رسانی خواهند کرد، از دهم ماه صفر زائران سفر خود را شروع می‌کنند برنامه بدرقه کاروان‌ها موضوع مهمی است که در شهرها برای آن فضاسازی لازم صورت گرفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 20 مرداد 1402 - 11:43:41