واکنش جنبش انصار الله به حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ

چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 18:0:0
واکنش جنبش انصار الله به حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ

جنبش انصار الله یمن اعزام نیرو و ناوهای آمریکایی به دریای سرخ را اقدامی تجاوزکارانه خواند و هشدار داد که این اقدام، منطقه و دریانوردی بین المللی را به خطر می اندازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی القحوم ، عضو دفتر سیاسی جنبش  انصار الله یمن به حضور نیروهای آمریکایی در دریای سرخ واکنش نشان داد.
وی درتوییتر نوشت: ما از نزدیک هجوم بی وقفه نیروها و ناوچه های آمریکایی و استقرار آنها را در سواحل یمن و تنگه استراتژیک باب المندب و جزیره های این منطقه زیر نظر داریم.
القحوم افزود: آنها در حرکتی تجاوزکارانه و به منظور اجرای توطئه های شیطانی خود علیه یمن و کل منطقه، به طور موقت در برخی پایگاه های نظامی در العند و خور عمیره در استان لحج، حضرموت، المهره، سقطری و میون استقرار یافته اند.
وی تصریح کرد: این اقدام غیر قابل توجیه آمریکا، خطری برای منطقه به شمار می رود مخصوصا که بخشی از تحرکات پیشدستانه آمریکا برای سیطره بر منطقه و چنبره بر باب المندب و خطری برای امنیت بین المللی و منطقه ای و نقض آشکار قوانین و معاهدات بین المللی است.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله  یمن خاطرنشان کرد: حضور نظامی گسترده آمریکا در باب المندب و آب های ساحلی یمن، دریانوردی بین المللی را به خطر انداخته و خلاف معاهدات و کنوانسیون های بین المللی است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 15:48:20