برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

گزارشی از وضعیت لبنان و اردوگاه عین الحلوه

چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 15:39:1

تلاش گروه های فلسطینی و لبنانی برای برقراری آتش بس در اردوگاه عین الحلوه در بیروت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر گزارشی از وضعیت لبنان و اردوگاه عین الحلوه پخش شد؛ در این گزارش آمده است: سازوکارهای هماهنگی بین جناح های فلسطینی، حزب الله و جنبش امل به منظور برقراری آتش بس در داخل اردوگاه عین الحلوه، بازگشت مردم به آن، پرداخت غرامت به آسیب دیدگان و نشست های حزب الله و حماس با تاکید بر پایبندی به تصمیمات کمیته اقدام مشترک فلسطین ادامه دارد.
دکتر احمد عبدالهادی نماینده جنبش حماس در لبنان در این خصوص به خبرنگار شبکه الکوثر گفت: جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اردوگاه‌های فلسطینی را ایستگاه‌هایی برای بازگشت به فلسطین می‌داند و فلسطینی‌ها در زمان حضور موقت خود در لبنان باید این اردوگاه‌ها را حفظ کنند و مردم فلسطینی آنها را برای همیشه با آرمان فلسطین پیوند دهند و به یاد داشته باشند همواره هدف فلسطین و مسجد مبارک الاقصی است و هر اتفاقی در این اردوگاه ها بیفتد، به آرمان فلسطین و مقاومت مردم فلسطین لطمه می زند.
با فراخوان دبیرکل حزب الله "سید حسن نصرالله" برای توقف درگیری در داخل اردوگاه عین الحلوه، تلاش جدی برای عدم استفاده مجدد از سلاح، تحت هر شرایطی اکنون حاکم شده است.
اتحاد میان فلسطینی‌ها تنها تضمین کننده واقعی و مؤثر برای جلوگیری از هرگونه نفوذ و ایجاد اختلاف در اردوگاه‌ها است. با شکست جدید طرح های آمریکا برای گسترش هرج و مرج امنیتی در لبنان، حال نگرانی جدی از تکرار آن وجود دارد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 15:4:30