اظهارات بشاراسد درباره هدف اردوغان از دیدار با او

چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 14:31:34
اظهارات بشاراسد درباره هدف اردوغان از دیدار با او

بشار اسد درباره هدف رئیس‌جمهور ترکیه از دیدار با او گفت: هدف «رجب طیب اردوغان»، از این دیدار مشروعیت بخشیدن به حضور اشغالگران ترکیه در سوریه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس‌جمهور سوریه امروز در گفت‌وگو با شبکه «اسکای‌نیوز عربی» به مهم‌ترین تحولات دمشق اشاره و تاکید  کرد که هدف «رجب طیب اردوغان» از دیدار با او، مشروعیت بخشی به اشغالگری ترکیه است.
بشار اسد همچنین گفت: استعفاء از قدرت اصلاً روی میز نیست، زیرا به معنای فرار از جنگ است. روابط من و پسرم حافظ، روابطی خانوادگی است؛ در مورد مسائل حکومتی با او صحبت نمی‌کنم.
وی پس از گذشت صد روز از بازگشت دمشق به اتحادیه عرب و در پاسخ به سوالی در این باره تاکید کرد : اتحادیه عرب هنوز به یک سازمان، به معنای واقعی آن تبدیل نشده است.
رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود:  ما از بسیاری جهات موفق شدیم قانون قیصر [تحریم‌های آمریکایی علیه سوریه] را که بزرگترین مانع‌مان هم نیست، دور بزنیم. تصویر جنگ مانع از ورود سرمایه‌گذاران به بازار سوریه می‌شود.
اسد درباره وضعیت داخلی سوریه نیز افزود: مخالفانی که من به رسمیت می‌شناسم، مخالفان داخلی هستند نه گروه‌هایی که در خارج از کشور تشکیل شده‌اند.
او درباره تلاش‌ها برای ناامن کردن سوریه و گسترش وحشت درباره آن گفت: سناریوهایی برای ایجاد یک وضعیت رعب‌آور و وحشتناک در سوریه وجود دارد، همانطور که در مورد قذافی و صدام حسین اتفاق افتاد.
روز جمعه، ۱۹ می بود که فعالیت‌های سی و دومین نشست سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی و با حضور سوریه بعد از ۱۲سال آغاز شد. «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هم پیش از آغاز نشست، از رئیس‌جمهور سوریه که برای شرکت در اجلاس اتحادیه عرب به جده سفر کرده بود، رسماً استقبال کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 14:31:29