واکنش‌لبنانیها در پی بیانیه‌های برخی سفارت‌ها

یک شنبه 15 مرداد 1402 - 11:0:0

سفارت عربستان در لبنان در بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست به سرعت خاک لبنان را ترک کنند و از مناطقی که شاهد درگیری‌های مسلحانه است، دور شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه « مع مراسلین» شبکه الکوثر در خصوص وضعیت و واکنش لبنانیها در پس صدور بیانیه‌های برخی سفارت‌ها مبنی بر ترک خاک لبنان توسط اتباعشان، گزارشی را پخش نمود؛ در این گزارش آمده است: با صدور بیانیه عربستان که از شهروندان خود خواست سریعا خاک لبنان را ترک کنند و همچنین به آنها هشدار داده شد که از مناطق شاهد درگیری مسلحانه نزدیک دور شوند.

بیانیه عربستان پس از سه سال از تصمیم به منع سفر اتباعش به لبنان صادر شده است و آثار و عواقب سنگینی بر پیکره شکننده لبنان خواهد داشت.

در میان رویکردایی که مورد پذیرش آمریکا نیستند و همکاری منطقه‌ای که به سود کشورهای منطقه خواهد بود پس از شکست ابتکار فرانسه و افزایش احتمال نشست پنج جانبه، اکنون آمریکا در تلاش است چشم انداز خود را به لبنان تحمیل کند.

همچنان سخنان باربارا لیف نمایانگر آینده لبنان دیده می‌شوند آینده ای مملو از آشفتگی امنیتی و همچنان لبنان تحت نظر آمریکایی است که می‌خواهد پروژه‌های شوم‌اش را در لبنان اجرا کند اما تا کنوندر این زمینه موفق نشده است.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 مرداد 1402 - 9:54:8