برنامه‌ریزی عراق برای اربعین با دمای 50 درجه

جمعه 13 مرداد 1402 - 12:10:34
برنامه‌ریزی عراق برای اربعین با دمای 50 درجه

سازمان هواشناسی عراق اعلام کرده که دمای هوا در ایام اربعین به حدود ۵۰ درجه می‌رسد و مسولان برای پذیرایی از زائران با این دما در حال برنامه‌ریزی می‌باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در آستانه اربعین حسینی، عراق در حال برنامه‌ریزی به منظور پذیرایی از میلیون‌ها زائر است و استاندار کربلا نیز با اشاره به گرمای هوا در ایام اربعین می‌گوید: ما برای برگزاری مراسم اربعین با دمای ۵۰ درجه آماده می‌شویم.

وزارت بهداشت عراق هم به پایگاه‌های درمانی و بیمارستان‌های این کشور برای ایام اربعین آماده‌باش داده است. همچنین موکب‌هایی در مسیر اربعین توسط وزارت بهداشت عراق راه‌اندازی می‌شود تا زائران را با راهکارهای جلوگیری از گرمازدگی آشنا کنند.

دولت عراق نیز پیشنهاد داده تا در مسیر پیاده‌روی اربعین قسمت‌هایی مه‌پاش نصب شود تا از گرمای هوا بکاهد. در عزاداری دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، در بین‌الحرمین نیز مه‌پاش‌هایی نصب شد.

توزیع آب سرد در مرزها و مسیر زائران اربعین از دیگر اقداماتی است که امسال در ایام اربعین پیش‌بینی شده است؛ به طوری که آب بسته بندی در مرزهای خروجی در حال ذخیره است تا با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین در اختیار زائران قرار گیرد.

سال گذشته نیز هوا در ایام اربعین بسیار گرم بود. با این وجود، بسیاری از زائران در ساعات اوج گرما مسیرهای پیاده‌روی اربعین را طی کرده و‌موکب‌ها نیز فعال بودند و به زائران خدمت می‌کردند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 13 مرداد 1402 - 12:9:10