یوتیوب دوباره حساب‌های کاربری وابسته به انصارالله یمن را مسدود کرد

چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 12:32:40
یوتیوب دوباره حساب‌های کاربری وابسته به انصارالله یمن را مسدود کرد

شرکت یوتیوب در راستای سیاست‌های ضد آزادی بیان خود مجدداً بعد از متوقف کردن فعالیت ۱۸ شبکه وابسته به انصارالله یمن این بار چند حساب کاربری دیگر را مسدود کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بعد از گذشت چند روز از بسته شدن ۱۸ شبکه وابسته به نیروهای انصارالله یمن در یوتیوب، مسئولان این شرکت مجدداً حساب‌های کاربری متعلق به شبکه الفرقان و مؤسسه فکرة و همچنین شبکه المسیره را به دلایل سیاسی بستند.
مؤسسه فکرة با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مسدود شدن حساب کاربری این مؤسسه در یوتیوب یک اقدام خودسرانه به شمار می‌رود و بار دیگر نشان می‌دهد که این شرکت از معیارهای دوگانه برای سانسور کردن اخبار مربوط به یمن و مظلومیت مردم این کشور پیروی می‌کند.
شبکه الفرقان نیز تاکید کرد که اقدام خودسرانه شرکت یوتیوب بیانگر معیارهای دوگانه مسئولان این شرکت و حمایت آن از ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی است.
شرکت یوتیوب همچنین اقدام به مسدود کردن شبکه سه دفتر المسیره در استان ذمار بعد از گذشت چند ساعت از مسدود شدن حساب‌های کاربری شبکه الفرقان و مؤسسه فکرة، کرد.
چند هفته قبل اداره اطلاع رسانی اخبار جنگ یمن اعلام کرده بود که شرکت یوتیوب اقدام به بستن ۱۸ شبکه از شبکه‌های این اداره و جنبش انصارالله یمن و بخش‌های تولید فنی و مستندسازی مربوط به شهدای این کشور کرده است.
در بیانیه صادره از سوی این اداره آمده است که بستن شبکه‌های مذکور یک اقدام خودسرانه و تروریستی به شمار می‌رود که بار دیگر بر قصد و نیت خصمانه ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی علیه یمن صحه می‌گذارد.
در این بیانیه تاکید شده است: ائتلاف سعودی به دنبال کنترل منابع اطلاع رسانی است تا این منابع را در خدمت پروژه استعماری خود در یمن به کار بگیرد. اقدام شرکت یوتیوب بار دیگر دروغ بودن شعارهای آزادی بیان کشورهای غربی را نشان داد.
تعداد کاربران شبکه‌هایی که توسط یوتیوب بسته شده، به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد. این شبکه‌ها دربرگیرنده بیش از هفت هزار ویدئو هستند که تعداد مشاهده آنها به ۹۰ میلیون بار رسیده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 12:11:35

دسته بندی :