تکاپوی صهیونیست‌ها برای روابط با ریاض

سه شنبه 10 مرداد 1402 - 15:0:0
تکاپوی صهیونیست‌ها برای روابط با ریاض

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه اخیر خود ادعا کرد این رژیم بیش از هر زمان دیگری به عادی سازی روابط با عربستان نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از نشریه تایمز اسرائیل، ایلی کوهن در مصاحبه‌ای با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: «اسرائیل اکنون بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح با عربستان سعودی نزدیک شده است. چشم انداز زمانی پیش‌ِروی ما تا مارس سال آینده است، زمانی که آمریکا به یک رقابت انتخاباتی نزدیک خواهد شد. نفع آشکاری برای آمریکا در انعقاد این توافق وجود دارد؛ نزدیکی روابط ایران و عربستان یک نمایش است». 

کوهن در این مصاحبه ادعا کرد که مسئله فلسطین مانعی برای دستیابی به توافق با عربستان سعودی نیست، اما او از پاسخ دادن به این پرسش که آیا تل آویو توقف شهرک سازی را در صورت درخواست ریاض می‌پذیرد یا نه، خودداری کرد.

پیش از این «باراک راوید» تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: فکر می‌کنم اتفاقات داخلی اسرائیل در ماه‌های اخیر، احتمال انعقاد توافق با عربستان سعودی را در آینده نزدیک کاهش می‌دهد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا طی ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای عادی سازی با ریاض انجام داده‌اند، اما برخی منابع صهیونیستی فاش کردند ریاض در مقابل این عادی سازی خواستار حمایت آمریکا از برنامه هسته‌ای این کشور شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 مرداد 1402 - 14:28:9