برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

افزایش حملات ترکیه ضد کردها در خاک سوریه

دو شنبه 9 مرداد 1402 - 12:29:43

جنگنده‌های ارتش ترکیه برای دومین بار در چهل و هشت ساعت گذشته، مواضع کردهای سوریه (شبه‌نظامیان جدایی‌طلب قسد ) و نیروهای دولتی سوریه را در حومه شهر آمودا در شمال حسکه بمباران کردند.

ویژه ‌ -الکوثر بمباران شدید ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه، باعث اعتراضات مردمی شد و نیروهای کرد و آمریکایی از ترس تظاهرات،  تدابیر امنیتی  خود را افزایش دادند.
محل بمباران در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه در روستای خربة المله در حومه آمودا مقر شبه نظامیان جدایی طلب موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) محسوب می شود که بارها هدف حملات  ارتش ترکیه قرار گرفته است.
چند روز پیش نیز پس از هدف قرار دادن خودروهای نظامی ترکیه در جاده روستاهای الخزنه و تل معروف در حومه قحطانیه در شمال شرق الحسکه، این محل توسط جنگنده ها و پهپادهای ارتش ترکیه بمباران شد.
دراین حال، دولت سوریه تشدید تنش و نقض مداوم حریم هوایی و خاکی خود را از سوی ترکیه محکوم کرد اما سازمان ملل تاکنون واکنشی نداشته است.
از ابتدای سال 2023 تا امروز ترکیه بیش از 30 مورد حریم سوریه را نقض کرده است. این درحالیست که درحملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق تحت کنترل قسد (SDF) (شمال سوریه) تاکنون 60 نفراز جمله چند خارجی کشته شده اند.
حملات شدید ترکیه در شمال سوریه علیه کردها که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، همچنان ادامه دارد . حملاتی که دمشق شدیدا به آنها اعتراض دارد و آن را نقض حاکمیت خود می داند. کردها تاکنون از برقراری ارتباط رسمی با دولت خودداری کرده اند، در حالی که آمریکایی ها  از آنها به عنوان ابزارهای خود در عراق و سوریه استفاده می کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 9 مرداد 1402 - 11:47:5