سفر به عراق در اربعین با خودرو شخصی منتفی شد

دو شنبه 9 مرداد 1402 - 11:5:25
سفر به عراق در اربعین با خودرو شخصی منتفی شد

در حالی که در روزهای گذشته اخباری مبنی بر پذیرش خودروهای شخصی به عراق در ایام اربعین منتشر شد، مدیر اجرایی ستاد اربعین می‌گوید: دولت عراق با ورود خودروهای شخصی به این کشور در اربعین مخالفت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  با آغاز روزشمار پیاده‌روی اربعین حسینی، بسیاری در حال برنامه‌ریزی برای تشرف به عراق در ایام اربعین هستند.
یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر مطرح شده، ورود خودروهای شخصی به عراق در ایام اربعین است، تا جایی که معاون سازمان حشدالشعبی در دیدار با شهردار تهران از موافقت نخست‌وزیر عراق با ورود خودرو‌های ایرانی به داخل خاک عراق در ایام اربعین خبر داده بود.
اما در سفر اخیر سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین به عراق و دیدار با مسؤولان این کشور، طرف عراقی این موضوع را منتفی اعلام کرده است.
امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: دولت عراق با ورود خودروهای شخصی به این کشور در اربعین مخالفت کرده است. دلیل اصلی این امر هم نبود زیرساخت‌های لازم برای تردد خودروهای سایر کشورهاست و با مذاکرات صورت گرفته قرار است جاده‌های مرزی عراق ایمن‌سازی شود تا در سال‌های آینده خودروهای شخصی هم امکان ورود به عراق را داشته باشند.
در سال‌های قبل از شیوع کرونا، عراق مجوز لازم برای ورود خودروهای شخصی به این کشور را داده بود و برخی از ایرانیان خودروهای خود را کاپوتاژ کرده و به عراق سفر می‌کردند. اما امسال با وجود اینکه برخی از منابع از امکان سفر با خودروی شخصی به عراق در ایام اربعین خبر داده بودند، ستاد مرکزی اربعین از ممنوعیت کاپوتاژ خودروهای شخصی به عراق اشاره کرد.
البته برای رفاه زائران اربعین، امسال ظرفیت پارکینگ‌ها در مرزها افزایش یافته است. همچنین قرار است اتوبوس‌هایی از ایران برای تردد زائران تا برخی از شهرهای مرزی عراق در مرزها مستقر شوند.
نام‌نویسی اربعین حسینی در سامانه سماح نیز از چهارم مرداد آغاز شده است و همه زائران باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
 


دو شنبه 9 مرداد 1402 - 10:30:50