نماینده کنست: فعلا توافقی با عربستان نداریم

دو شنبه 9 مرداد 1402 - 8:7:11
نماینده کنست: فعلا توافقی با عربستان نداریم

یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که هرگونه برقراری روابط با عربستان سعودی قریب الوقوع به نظر نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از رای الیوم، یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه و دفاع در کنست و یکی از اعضای برجسته حزب لیکود به رهبری بنیامین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: فکر می‌کنم هنوز خیلی زود است درباره توافق عادی‌سازی روابط با عربستان صحبت کنیم.
ادلشتاین افزود: بیشتر گفت‌وگوهای عربستان با آمریکایی‌ها است نه با ما. مواردی وجود دارند که می‌توانیم بهتر از دیگران با آن‌ها تعامل کنیم. همچنین برخی موارد در رابطه با خواسته‌های ریاض از واشنگتن وجود دارند که نمی‌توانیم به همان نحو با آنها تعامل داشته باشیم.
تساحی هنگبی مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز هنگام ورود به جلسه هفتگی کابینه در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا پیشرفتی در مذاکرات عربستان حاصل شده است یا خیر، گفت: امیدوارم اینطور باشد.
عربستان به دنبال دستیابی به همکاری با ایالات متحده برای ایجاد برنامه هسته‌ای غیرنظامی در خاک خود است و رسانه‌های آمریکایی و عبری گزارش دادند که عربستان سعودی در حال تلاش برای توسعه واردات دفاعی آمریکا است.
نتانیاهو دیروز یکشنبه گفت: اسرائیل پروژه توسعه راه آهن به ارزش ۱۰۰ میلیارد شکِل (۲۷ میلیارد دلار) را برای اتصال مناطق دورافتاده به تل‌آویو راه اندازی خواهد کرد و افزود که این می‌تواند در آینده ارتباط زمینی با عربستان سعودی را هم فراهم کند.
همچنین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، اخیرا مشاور امنیت ملی خود را به عربستان فرستاد تا در مورد توافق احتمالی عادی سازی روابط با تل‌آویو که به نظر او اولویت سیاست خارجی است، گفت‌وگو کند. او روز جمعه گفت: یک همگرایی وجود دارد که ممکن است به زودی اتفاق بیفتد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 9 مرداد 1402 - 8:6:53