دسته‌های عزای عاشورایی در سراسر لبنان

یک شنبه 8 مرداد 1402 - 11:26:12

در روز دفاع از قرآن کریم، همه عزاداران در لبنان تأکید می‌کنند که کربلای حسین(ع) راه ما به سوی مهدی(عج) است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر گزارشی از عزاداری در روز عاشورا در لبنان پخش نمود؛ در این گزارش آمده است: مردم لبنان با ندای «لبيك يا قرآن، لبيك يا حسين(ع) ،لبيك يا مهدی(عج)» مراسم دهم محرم را برگزار نمودند و دسته‌های بزرگ عزا در شهرهای بعلبک، نبطیه، صور و حومه جنوبی بیروت پس از خواندن زندگی‌نامه امام حسین(ع) شروع به راهپیمایی نمودند و از پایگاه مرکزی عزاداری که حزب الله در حومه جنوبی بیروت برپا کرد، دسته‌ها و موکب های عزا به سمت میدان امام حسین علیه السلام حرکت کردند.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در پایان راهپیمایی عاشورا بر جدی و خطرناک بودن اهانت و تعرض به ساحت مبارک قرآن کریم که در کشورهای سوئد و دانمارک رخ داده است، تاکید کردند. سید حسن نصرالله جوانان مسلمان جهان را مسئول دفاع از مقدسات و مجازات متجاوزان در صورت عدم اقدام رسمی در این زمینه دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: اگر این کار را نکنند، به شما می‌گویم که جوانان شجاع و غیرتمند مسلمان در جهان باید به مسئولیت خود عمل کنند و این متجاوزان و جنایتکاران پلید را که دستانشان را برای سوزاندن قرآن یا اهانت دراز می‌کنند مجازات کنند.

شرکت کنندگان در دسته‌های عزا همچنین بر تداوم رویکرد مقاومت حسینی در مقابله با متجاوزان، حفظ امانت و رویکرد صحیح و حمایت از حق و اهل حق تاکید کردند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 8 مرداد 1402 - 11:26:6