امروز برگزار شد؛

عزاداری عاشورایی و راهپیمایی «دفاع از ثقلین» در بیروت

شنبه 7 مرداد 1402 - 10:57:2
عزاداری عاشورایی و راهپیمایی «دفاع از ثقلین» در بیروت

خیابان‌های ضاحیه جنوبی بیروت از نخستین ساعات صبح روزشنبه ، در پی دعوت دبیرکل حزب الله لبنان برای برگزاری راهپیمایی «دفاع از ثقلین» در مراسم عاشورای حسینی، مملو از جمعیت شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العهد، از نخستین ساعات صبح امروزشنبه ، خیابان‌های ضاحیه جنوبی بیروت، از عاشقان و محبین اهل بیت (ع) برای مشارکت در راهپیمایی دفاع از ثقلین بنا به دعوت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، مملو شده است.
بر اساس این گزارش، حزب الله لبنان اعلام کرده که مسیر اصلی راهپیمایی عاشقان حسینی در بعلبک، از مقابل حرم سیده خوله (ع) آغاز شده و راهپیمایان به سمت مسجد رأس امام حسین (ع) حرکت می‌کنند.

همچنین یک راهپیمایی دیگر توسط حزب الله در شهر صور برگزار خواهد شد. جنبش امل نیز یک راهپیمایی از منطقه الجندولین به سمت میدان عاشوراء برگزار خواهد کرد.
مسیر بین المللی به سمت حرم سیده خوله (ع) در بعلبک شاهد حرکت تعداد زیادی از عاشقان حسینی و حضور موکب‌های پذیرایی برای برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی، توسط حزب الله لبنان، است.
رسانه‌های لبنانی با انتشار تصویری از دستخط «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان، از شعار امسال راهپیمایی روز عاشورا رونمایی کردند.

سید حسن نصرالله، شب گذشته در سخنرانی شب عاشورا با اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در روزهای اخیر، مراسم عاشورا را دفاع از ثقلین اعلام کرد.
در همین راستا دبیرکل حزب الله لبنان همزمان با توطئه برخی از کشورهایی اروپایی در هتک حرمت کلام الله مجید، در اقدامی مبتکرانه عبارت «لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین، لبیک یا مهدی» را به عنوان شعار راهپیمایی عاشورایی امروز در لبنان اعلام کرده است.قرار است، سید حسن نصرالله، ظهر امروز نیز به وقت لبنان سخنرانی کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 7 مرداد 1402 - 10:56:57

عکسهای بیشتر :