اردن: آوارگان سوری باید به کشورشان برگردند

شنبه 7 مرداد 1402 - 9:44:50
 اردن:  آوارگان سوری باید به کشورشان برگردند

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که آینده آوارگان سوری در کشور خودشان است و باید شرایط برای بازگشت داوطلبانه آوارگان فراهم شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در دیدار با جیمز کلیفرلی، وزیر خارجه انگلیس در امان گفت: اردن از تمام امکانات خود برای کمک به آوارگان استفاده کرده است و دیگر نمی‌تواند به ارائه خدمات ضروری برای فراهم کردن یک زندگی خوب برای آوارگان ادامه بدهد مگر اینکه جامعه بین المللی به مسئولیت‌های خود درباره حمایت از آوارگان عمل کند.
وی افزود:  فراهم کردن یک زندگی خوب برای آوارگان یک مسئولیت جمعی است. ما در اردن از تمام امکاناتمان برای کمک به یک میلیون و سیصد هزار آواره سوری استفاده کردیم اما کاهش کمک‌های بین المللی و توقف کمک‌های برخی سازمان‌های بین‌المللی مثل برنامه جهانی غذا منجر به افزایش مشکلات آوارگان می‌شود.
وزیر خارجه اردن تاکید کرد: من به صراحت می‌گویم مسئولیت این رنج و مشکلات برعهده این سازمان‌ها و کسانی است که در فراهم کردن کمک و حمایت برای آنها کوتاهی کردند نه اردن.
الصفدی گفت: آینده آوارگان در کشور خودشان است و باید شرایط برای بازگشت داوطلبانه آنها به کشورشان فراهم شود. ما با همکاری کشورهای عربی و جامعه بین المللی برای حل این مسئله تلاش می‌کنیم.
وی گفت که همتای انگلیسی خود را در جریان تلاش‌های اردن و کشورهای عربی برای ایجاد یک روند سیاسی برای حل بحران سوریه و تمام تبعات امنیتی، انسانی و سیاسی آن و فراهم کردن شرایط برای بازگشت داوطلبانه آوارگان گذاشته است.
کلیفرلی نیز تأکید کرد: بهترین راه حل برای بحران آوارگان و چالش‌هایی که کشورهای میزبان با آن مواجه هستند، تحقق امنیت در کشورهایی که آوارگان از آنجا آمده‌اند و فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان است. این راه حل بحران در سوریه است. من تمایل کشورهای عربی برای تحقق صلح و ثبات در سوریه جهت بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را درک می‌کنم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 7 مرداد 1402 - 9:44:41

دسته بندی :