اهمیت حفظ شعائر حسینی برای نسل‌های آینده

پنج شنبه 5 مرداد 1402 - 13:4:44
اهمیت حفظ شعائر حسینی برای نسل‌های آینده

دبیر کل حزب الله لبنان : اهمیت احیاء شعائر حسینی(ع) حفظ آرمان امام حسین(ع) برای نسل‌های آینده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب همزمان با شب نهم ماه محرم در سخنانی گفت که شعائر حسینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رونق بسیاری گرفته است. وی گفت: هر شک و شبهه‌ای در مورد موضوع عقیدتی یا سیاسی یا هر موضوع دیگری را باید پرسید تا علما و نخبگان روشن کنند و این همان چیزی است که امام خامنه‌ای آن را «جهاد تبیین» نامیدند.

 سید حسن نصرالله افزود: از جلوه‌های شعائر حسینی می‌توان به حزن و اندوه، مجالس حسینی، پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) و اطعام مردم اشاره کرد و هدف از این شعائر زنده نگه داشتن آرمان امام حسین (ع) برای نسل‌های متمادی است.

وی گفت: به تازگی شعائر حسینی به ویژه از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) یعنی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، رونق زیادی داشته است. این روند از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۷۹ کند بود و با پیروزی انقلاب اسلامی این خط تغییر کرد و صعودی شد و از برکت انقلاب اسلامی، مجالس و شعائر حسینی پیشرفت چشمگیری گرفت.

نصرالله در ادامه به افزایش حضور در مجالس عزاداری حسینی در ضاحیه جنوبی به ویژه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر به وضوح تعداد حاضران در هیئت‌های عاشورایی رو به افزایش بوده به گونه‌ای که هزار یا ۲ هزار نفر نیست، بلکه صد‌ها هزار نفر است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در شب‌های آینده تعداد حاضران در مجالس عاشورایی افزایش یابد و این امری طبیعی است. این حضور علاوه بر بعد اخلاقی یک پیام سیاسی جهادی نیز برای همه کسانی که روی ضعف ما حساب باز می‌کنند، دارد.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد، یکی از پدیده‌هایی که در چند سال گذشته رشد کرده، پدیده اطعام و پذیرایی از عزاداران است که با وجود شرایط سخت اقتصادی در لبنان چیز جدیدی است.

نصرالله همچنین در خصوص تربیت فرزندان نیز گفت: فرزندان در خانه پرسش‌های زیادی دارند که والدین باید به آن‌ها پاسخ دهند، روشن کنند و برای آن‌ها توضیح دهند و در قیامت در این باره سؤال خواهند کرد.

وی در خصوص وضعیت رو به وخامت خانواده‌ها در آمریکا هم افزود: در آمریکا آن طوری که شهردار لس آنجلس گفته است، ۵۰ هزار خانواده بی خانمان در خیابان‌های شهر هستند.

سید نصرالله تصریح کرد: امام موسی صدر وقتی با دانشگاهیان می‌نشست، آکادمیک صحبت می‌کرد، یا وقتی با عموم مردم می‌نشست، ساده صحبت می‌کرد، بنابراین ما باید این مسیر را در پیش بگیریم و برای متقاعد کردن مردم از روش «سهل الممتنع» استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کارهایی که باید در مورد آگاهی امت انجام داد این است که نباید به انتشار شایعات، اخبار کذب و شبهات حتی در زمینه یک سوال کمک کرد.

سید نصرالله افزود: ما نباید در جنگ آگاهی به دفاع از خود اکتفا کنیم، بلکه باید مثلاً به سمت حمله حرکت کنیم. اگر در مورد ارزش زن در اسلام سؤالی وجود دارد، ما از نقش زن در غرب می پرسیم.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 مرداد 1402 - 13:3:29