برگزاری مراسم‌های عزای حسینی در تهران

یک شنبه 1 مرداد 1402 - 10:11:5

در سراسر جمهوری اسلامی ایران دسته‌ها و مراسم عزاداری به مناسبت دهه اول محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان برگزار می‌شود و فعالیت مساجد، حسینیه‌ها و موکب‌ها تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر گزارشی را از مراسم‌های سوگ حسینی در تهران را پخش نمود، در این گزارش آمده است: ماه محرم الحرام فرا رسید و با آن خاطره دردناک فاجعه کربلا آمد، آن مصیبت که قربانی آن برای اسلام و پیروزی حق، امام حسین(ع) نوه رسول اکرم (ص) و اهل بیت و یاران پاکش بود.

موکب های حسینی برخی از پیروان سایر ادیان توحیدی به خیابان ها می روند و به عشق و احترام به امام حسین علیه السلام و انقلاب جاویدانش در برگزاری عزاداری شرکت می‌کنند و نذورات پخش می کنند.

مصیبت کربلا در دل همه عاشقان اهل بیت در ایران و جهان جاودانه خواهد ماند و برگزاری مراسم ترحیم در ماه محرم یکی از اشکالی است که بر بقای این خاطره دردناک در وجدان همه آزادگان صحه می گذارد.

کشته شدن امام حسین علیه السلام داغی در دل مؤمنان دارد که هرگز خاموش نمی شود، این همان مسئله‌ای است که ایرانیان در این مجالس عزاداری بر آن تاکید می کنند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 مرداد 1402 - 9:43:35