برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

سخنرانی سید حسن نصرالله در هفدهمین سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان

چهار شنبه 21 تیر 1402 - 9:57:48

دبیر کل حزب الله لبنان امروز به مناسبت هفدهمین سالگرد حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان (جنگ 33روزه) سخنرانی می کند.

ویژه ‌- الکوثر گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر حاکیست، با نزدیک شدن به سالگرد عملیات «وعده صادق»  که منجر به پیروزی نیروهای حزب الله بر ارتش رژیم صهیونیستی در تیرماه 1385 شد، هفده سال از تغییر معادلات و ایجاد نیروی بازدارنده برای مقاومت حزب الله در برابر صهیونیست ها می گذرد. رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان توانستند 12 ژوئیه  2006 دو نظامی صهیونیست را برای آزادسازی اسرای مقاومت از زندانهای صهیونیستی، اسیر کنند.
هم اکنون 17 سال است که نیروهای مقاومت خود را وقف دفاع از خاک لبنان و پیروزی علیه رژیم صهیونیستی کرده اند و این مهم تا آزادی بیت المقدس و فلسطین ادامه خواهد داشت.
 مردم  لبنان عصر امروزچهارشنبه منتظر سخنرانی دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله در سالگرد عملیات وعده صادق  هستند. در هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت تاکید می شود که فرمول طلایی  همان ارتش، مردم و مقاومت، می تواند به عنوان سپر محکمی برای لبنان  قلمداد شود.

تابستان سال ۲۰۰۶  رژیم صهیونیستی در ادامه خوی تجاوزگری خود ابتدا به جنوب لبنان و سپس به مناطق دیگر این کشور حمله کرد، ولی نتیجه این حمله دقیقاً مخالف پیش بینی اشغالگران و با پیروزی حزب الله به پایان رسید؛ پیروزی که رویای "نیل تا فرات" صهیونیستهای افراطی را برباد داد.
قرار بود بر اساس توافق سال ۲۰۰۴ رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان، این رژیم شماری از اسرای لبنانی، فلسطینی و مسلمان را آزاد کند، ولی برخلاف این توافق، صهیونیست‌ها سه اسیر لبنانی را آزاد نکردند، از این رو حزب‌الله برای آزادی آن‌ها، در جولای ۲۰۰، در عملیات "الوعد الصادق" دو نظامی اسرائیلی را اسیر کرد.
رژیم صهیونیستی برخلاف توافق انجام شده، سه نفر از اسیران مورد توافق از جمله "سمیر قنطار" را آزاد نکرد؛ "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله در روز آزادی اسراء اعلام کرد که راه آزادی آن سه نفر مورد نظر، گرفتن اسیرانی دیگر از صهیونیست‌ها است.
نیروهای حزب‌الله در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در ۲۱ تیر ۱۳۸۵ عملیات الوعده صادق را برای آزادی باقی‌مانده اسرای لبنانی به ویژه قنطار (که در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۵ در سن ۵۳ سالگی بر اثر حمله موشکی رژیم صهیونیستی در جرمانا، در نزدیکی دمشق سوریه به شهادت رسید) آغاز کردند.
صبح دوازدهم جولای ۲۰۰۶ برابر با ۲۱ تیرماه ۱۳۸۵ نیروهای حزب‌الله به یک خودرو نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی حمله کرده و دو نظامی صهیونیست را به اسارت گرفتند. تعدادی از نظامیان صهیونیست برای جلوگیری از انتقال این اسراء، وارد عمل شدند، اما خودرو این نظامیان منفجر شد و تعدادی دیگر از صهیونیست‌ها کشته شدند؛ در مجموع این عملیات، هشت نظامی صهیونیست کشته و دو تن نیز اسیر شدند.
سپس تجاوز همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان که از زمین، هوا و دریا در ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۸۵ آغاز گردید و خسارت‌های فراوانی به مردم لبنان وارد کرد، اما در عین حال با پیروزی حزب الله در این جنگ نابرابر، کام مردم لبنان، منطقه و آزادی خواهان سراسر جهان شیرین شد.
رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه ۱۵ هزار خانه لبنانی‌ها را به صورت کامل نابود کرد و هزاران مرکز حساس از جمله نیروگاه برق، بنادر، پل‌ها و… لبنان را ویران نمود، اما نتیجه جنگ ۳۳ روزه برای جهانیان غیر باور بود، آن هم شکست سنگین ارتش صهیونیستی که خود را جزو شش ارتش برتر جهان می‌دانست.

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 21 تیر 1402 - 9:34:1