برگزاری مراسم سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در بیروت

سه شنبه 20 تیر 1402 - 11:40:0

مراسم گرامی داشت چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، به مناسبت چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در ایست بازرسی «برباره» در شمال لبنان، مراسمی با حضور شمار زیادی از نمایندگان احزاب و تشکل های ملی لبنانی و فلسطینی برگزار کرد.

سخنرانان در این مراسم، رژیم صهیونیستی و مزدوران لبنانی آن را مسئول اصلی ربوده شدن دیپلمات های ایرانی دانستند و از سکوت مستمر بی تحرکی سازمان ملل در خصوص این جنایت آشکار، انتقاد کردند.

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی در لبنان به خبرنگار الکوثر گفت: پرونده ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان همچنان باز است و ما از هر طریقی اعم از دولت لبنان و نهادهای وابسته به آن و نهادهای بین المللی ذیربط، این پرونده را پیگیری می کنیم و خواستار مشخص شدن واقعیت های مربوط به این حادثه و مشخص شدن سرنوشت آنان هستیم.

محمد رعد نماینده حامی مقاومت در پارلمان لبنان نیز به خبرنگار الکوثر گفت: پرونده ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان با بی توجهی در سطح بین المللی مواجه شده است زیرا کشورها بر اساس منافع خودشان عمل می کنند و کشمکش بر سر منافع موجب شده است این پرونده در اولویت قرار نگیرد. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 تیر 1402 - 10:54:36