برگزاری نشست رهبران فلسطینی در قاهره

دو شنبه 19 تیر 1402 - 9:49:16
برگزاری  نشست رهبران فلسطینی در قاهره

دولت مصر از رهبران گروههای فلسطینی از جمله محمود عباس برای حضور در نشستی در قاهره دعوت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دو منبع آگاه مصری و فلسطینی، اعلام کردند که رهبران گروههای فلسطینی قرار است به زودی در قاهره برای بررسی راههای فائق آمدن بر اختلافات میان خود جمع شوند.
به نوشته وبگاه الشرق، این منابع گفتند که دولت مصر از دعوت رهبران گروههای فلسطینی از جمله «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای حضور در این نشست استقبال کرده است.
منبع مصری نیز تاریخ این نشست را در دو هفته آینده ذکر کرد و گفت: «مصر در تلاش است تا اساس موفقی برای مذاکرات پیش از اعلام موعد آن ایجاد کند تا این نشست صرفا تشریفاتی نباشد».
همچنین یک منبع فلسطینی تاکید کرد که محمود عباس در این نشست شرکت خواهد کرد و او قرار است به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش و رئیس جنبش فتح در این نشست حضور یابد.
از طرفی دیگر «بسام الصالحی»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ابراز امیدواری کرد که این نشست در اسرع وقت برگزار شود و طرف مصری در حال ارتباط‌گیری با همه گروههای فلسطینی برای برگزاری این نشست است.
حضور عباس در این نشست در شرایطی است که به دنبال سکوت مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در شهر جنین،  تعداد زیادی از اهالی رام‌الله امروز به مقر تشکیلات در این شهر حمله کردند و شیشه‌های ساختمان را شکستند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 19 تیر 1402 - 9:49:11