تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان

شنبه 17 تیر 1402 - 21:0:0
تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان

کابینه رژیم صهیونیستی در سایه اوضاع نامناسب تشکیلات خودگردان فلسطین و خطر فروپاشی آن، روز یکشنبه نشستی برگزار ‌و راه های کمک و ارائه تسهیلات به این تشکیلات را بررسی می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی مطلع اعلام کرد که کابینه این رژیم در پی کاهش سلطه تشکیلات خودگردان فلسطین بر شمال کرانه باختری و توصیه ها و فشارهای آمریکا، قصد دارد که تسهیلات مدنی و اقتصادی به این تشکیلات ارائه دهد.
بر اساس این گزارش، علیرغم وجود توافق فلسطینی-ترکیه ای-صهیونیستی، انتظار می رود که وزرای کابینه رژیم صهیونیستی گام هایی در راستای رفع موانع بر سر راه تاسیس منطقه صنعتی در «ترقومیا» اتخاذ کنند.
کابینه رژیم صهیونیستی قرار است در این نشست توسعه میدان گازی موجود در ساحل غزه را که به «مارین غزه» معروف است، بررسی کند، توسعه این میدان گازی قرار است با همکاری مصر و هماهنگی تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شود، این گام از نظر اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است و دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم نیز اعلام کرده بود که در پی توسعه این میدان گازی است.
کابینه رژیم صهیونیستی در این نشست ارائه پاداش های اقتصادی محدود به تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله افزایش تعداد اقساط وام ها، افزایش ساعات کار گذرگاه الکرامه و صدور گذرنامه های بیومتریک را بررسی خواهد کرد.
به گزارش شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی ، برخی منابع سیاسی همچنین اعلام کردند که کابینه این رژیم در پی بازگردان مجوزهای ویژه به شخصیت های بزرگ تشکیلات خودگردان است؛ مجوزهایی که در پی تحرکات این مسئولان در سازمان ملل لغو شده بود.
کابینه رژیم صهیونیستی همچنین قرار است در این نشست برخی مسائل امنیتی را برای اولین بار مطرح کند، البته نتانیاهو و «یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از تجاوز به جنین نشستی با هم داشته و این مسائل را بررسی کرده بودند.
منابع امنیتی صهیونیستی با اشاره به وضعیت نامناسب تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار ارائه این تسهیلات در سریع ترین زمان ممکن شدند، البته برخی وزرای کابینه از جمله «بن گویر» و « بتصلئل اسموتریچ» وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی ممکن است با این امر مخالفت کنند، برخلاف نتانیاهو و گالانت که معتقدند باید به روش مختلفی با تشکیلات خودگردان تعامل کرد.
از سوی دیگر مسئولان آمریکایی نیز در دیدار با مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به کاهش قدرت تشکیلات خودگردان ابراز نگرانی کرده و بر لزوم کمک به آن ها تاکید کردند.
باوجود تاکید قطعنامه های سازمان ملل بر دخالت نکردن رژیم صهیونیستی در امور امنیتی کرانه باختری و برچیده شدن تمام شهرک‌های صهیونیست نشین در این مناطق، این رژیم هر روز شهرک‌های صهیونیستی را توسعه داده و نظامیان بیشتری را به این منطقه اعزام می کند.
«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی اخیرا در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر مبارزه قاطع با مبارزان فلسطینی‌ (که او آنها را تروریسم خواند) تاکید کرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در نشست با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) گفته بود که این رژیم آماده دوران گذار از «محمود عباس» می شود.
وی افزود: ما به تشکیلات خودگران نیاز داریم و باید مانع از فروپاشی آن شویم، ما آماده کمک مالی به آن هستیم، زیرا حفظ آن به نفع ماست. این تشکیلات در منطقه حضور خود، برای ما کار می کند.این مقام رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی درباره آرزوی تشکیل دولت فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان نیز گفته بود: ما باید آرزوی آنها را برای تشکیل کشور از بین ببریم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 17 تیر 1402 - 10:42:28