واکنش نخست وزیر پاکستان به هتک حرمت قرآن

سه شنبه 13 تیر 1402 - 9:7:9
واکنش نخست وزیر پاکستان به هتک حرمت قرآن

نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف از افزایش اسلام‌ستیزی و نفرت علیه مسلمانان در جامعه سوئد از دولت این کشور خواست که برای مقابله با هتک حرمت به قرآن کریم و عوامل آن اقدامات جدی تری انجام دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همزمان با موج گسترده تظاهرات مردم در شهرهای مختلف پاکستان علیه بی حرمتی به قرآن کریم، شهباز شریف از دولت سوئد خواست تا تحقیقات شفاف و بدون هیچ مداخله‌ای درباره افزایش اقدامات موهن علیه مقدسات اسلامی در این کشور انجام دهد.

نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در اجلاس اعضای کابینه دولت خود در اسلام‌آباد افزود وزارت خارجه این کشور پیگیری مطالبه مذکور از سوئد خواهد بود زیرا این یک حادثه آزار دهنده است و مردم پاکستان آن را قویا محکوم می‌کنند.

وی با حمایت از بیانیه جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی، گفت: ما امیدواریم این چنین حوادثی در آینده رخ ندهد داد با این حال سازمان همکاری اسلامی نیز اجرای تحقیقات شفاف درباره عوامل بی حرمتی به قرآن و آمران را قول داده است.

شهباز شریف افزود متاسفانه این اولین حادثه ای نیست که اتفاق می افتد، چنین حوادث دلخراشی قبلا نیز رخ داده است و این بیانیگر این حقیقت اسست که مسلمانان ساکن سوئد که در اقلیت هستند از پدیده اسلام هراسی رنج می برند.

شایان ذکر است عصر دیروز دوشنبه صدها نفر از فعالان سیاسی از جمله مسوولان حزب جماعت اسلامی پاکستان به سمت سفارت سوئد در اسلام‌آباد راهپیمایی و تازه‌ترین اقدام موهن علیه مقدسات اسلامی را محکوم کردند. معترضان اخراج سفیر سوئد از پاکستان و فراخوانده شدن سفیر فعلی پاکستان در استکهلم را مطالبه کردند.

قرار است جمعه این هفته نیز  مسلمانان پاکستانی بار دیگر در شهرهای کوچک و بزرگ علیه بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد دست به تظاهرات گسترده بزنند. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 تیر 1402 - 9:7:3