واکنش اردوغان به قرآن سوزی در سوئد

سه شنبه 13 تیر 1402 - 7:39:51
واکنش اردوغان به قرآن سوزی در سوئد

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به سوزندان قرآن کریم در سوئد گفت آتش زدن قرآن کریم و دیگر مقدسات به اسم آزادی توجیهی ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنانی پس از نشست هیئت دولت در آنکارا عنوان کرد، همانطور که آتش زدن کلیسا، کنیسه یا معابد، آزادی نیست، هیچ گونه آزادی برای سوزاندن قرآن وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از امنیت خودشان می‌شود، قانون نمی‌شناسند اما وقتی نوبت اماکن مقدس مسلمانان می‌رسد، به یاد آزادی بیان می‌افتند.

اردوغان افزود: همه جهان می‌داند و باید بداند که ما نه در برابر سیاست تهدید و تحریک و نه در برابر ارعاب و ترس تسلیم نخواهیم شد.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد، همه باید بپذیرند که با تامین فضا برای تروریست‌ها و اختصاص دادن میادین شهر به آنها نمی‌توان دوستی ترکیه را به دست آورد.

عصر روز چهارشنبه، یک افراط گرا به نام «سلوان مومیکا» (37 ساله) در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را در استکهلم پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آنکه پلیس این کشور مجوزی را برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد.

دولت سوئد پس از موج گسترده‌ای از محکومیت‌های بین المللی، سوزاندن قرآن کریم در استکهلم را محکوم کرد و آن را «اقدامی ضد اسلامی» توصیف کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 تیر 1402 - 7:39:45

دسته بندی :