سردرگمی لبنانی‌ها میان راه‌حل‌ها و طرح‌های حل بحران

یک شنبه 11 تیر 1402 - 11:20:0

با و جود راه‌حل‌ها و نامزد‌های پیشنهادی برای ریاست جمهوری لبنان عدم گفتگو احزاب موجب شده ‌است هیچگونه راه‌حلی برای بحران در پیش گرفته‌نشود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر گزارشی در خصوص وضعیت لبنان در این بحران پخش نمود؛ در این گزارش آمده است: لبنانی ها در انتظار آغاز این هفته و پایان تعطیلات عید سعید قربان برای خروج از بن‌بست سیاسی و استقبال از فرستاده ویژه فرانسوی هستند. تاکنون هیچ گونه تعاملی میان احزاب سیاسی برای این بحران از طریق گفت‌وگو صورت نگرفته است وائتلاف دوگانه شیعیان، برمعرفی «سلیمان فرنجیه» به عنوان تنها کسی که می‌تواند این بحران‌ را پشت‌سر بگذارد، تاکید می‌کند.

ناظران بر این باورند که در آینده قابل پیش‌بینی رئیس‌جمهوری برای لبنان تعیین نخواهد شد و در پشت صحنه درخواست‌هایی برای بازنگری در نظام سیاسی لبنان وجود دارد. همچنین در بحبوحه رکود سیاسی و اختلافات احزاب فرمانده ارتش لبنان نیز به عنوان یک گزینه در حال مطرح شدن است.

این ابهام در تعیین رئیس جمهور و پیش‌بینی‌ وخیم تر شدن بحران سیاسی، اوضاع اقتصادی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. با سیاست «عدم گفتگو» احزاب لبنانی، امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دشوار تر می‎‌شود و این بحران پیچیده‌تر می‌شود.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 تیر 1402 - 9:26:58