عربستان به رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌ یونسکو نداد

شنبه 10 تیر 1402 - 7:20:47
 عربستان به رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌ یونسکو نداد

رسانه‌های غربی گزارش دادند، عربستان سعودی به نمایندگان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) را نداده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عربستان هنوز سندی را که به موجب آن به نمایندگان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌های ماه سپتامبر یونسکو در ریاض داده می‌شود، امضا نکرده است.
دیپلمات‌های غربی و مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کردند که عربستان به طور مشخص به رژیم صهیونیستی در مورد امضا نشدن این سند اشاره نکرده  اما آنها به صراحت اعلام کرده‌اند که (رژیم) اسرائیل مشکل اصلی است.
در این گزارش آمده است: عربستان سعودی همچنان درباره هرگونه اقداماتی که راه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل هموار کند، با احتیاط برخورد می‌کند.
این گزارش می‌افزاید، در صورتی که عربستان با حضور نمایندگان اسرائیلی در ریاض برای شرکت در نشست‌های کمیته میراث جهانی موافقت کند، این اولین باری است که به مسئولان صهیونیستی به صورت رسمی و علنی اجازه ورود به عربستان داده می‌شود و در صورتی که مسئولان عربستانی با حضور نمایندگان (رژیم) اسرائیل در نشست‌های یونسکو مخالفت کنند این مساله به معنای انتقال مقر برگزاری این رویداد بین‌المللی به یک کشور دیگر است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 10 تیر 1402 - 7:20:43

دسته بندی :