عید قربان لبنان در سایه بحران

چهار شنبه 7 تیر 1402 - 14:6:7

خانواده‌های لبنانی در تلاشند در عید با خرید لباس نو برای فرزندانشان با وجود بحران خفقان آور اجتماعی لبخند بر لبانشان بنشانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر گزارشی در خصوص عید قربان در لبنان پخش شد در این گزارش آمده است: هیچ مظهر شادی و نشاط در خیابان های لبنان برای پذیرایی از عید قربان دیده نمی‌شود. با رسیدن بیش از 80 درصد مردم لبنان به زیر خط فقر، خیابان ها در این عید تقریباً خالی از عابران بود. فراخوان های مستمر برای همبستگی اجتماعی به منظور جلوگیری از وخامت اوضاع و هرگونه انفجار قریب الوقوع از سوی نهاد‌های مختلف لبنانی صادر شده‌است.

کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله) نیز با و جود بحران اقتصادی در لبنان چندین دهه است که به کار خود برای کمک به فقرا و نیازمندان به ویژه در ایام عید از طریق توزیع لباس و قربانی عید ادامه می‌دهد. دکتر محمد برجاوی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در لبنان گفت: ما در تلاشیم فرهنگ قربانی را برای استفاده عموم نشر بدهیم. امسال در سایه بحران پروژه‌های خودکفایی که در زمینه پرورش دام اجرا شد زمینه‌ساز خرید و توزیع گوشت قربانی شد و با این اقدام این پروژه‌ها نیز تقویت شدند و برای استفاده عموم از آنها بهره‌وری شد.

خانواده‌های لبنانی در تلاشند در عید با خرید لباس نو برای فرزندانشان با وجود بحران خفقان آور اجتماعی لبخند بر لبانشان بنشانند. لبنانی‌ها سعی می کنند رنج سختی که متحمل آن هستند را از کودکان دور نگاه دارند تا زمانی که به لطف خداوند شرایط تغییرکند و آینده‌ای روشن‌تر در انتظار باشد.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 تیر 1402 - 13:16:38