تشدید درگیری با گروه های مسلح در ادلب و حمله ارتش سوریه به مواضع جبهه النصره در حومه غربی حلب

یک شنبه 4 تیر 1402 - 13:30:45

افزایش تنش و درگیری با نیروه‌های تروریستی در سوریه سه کشته غیر نظامی و دو مجروح برجای گذاشت. نیروهای سوری برای مقابله با گروهک‌های شبه نظامی از تجهیزات سنگین نظامی استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «مع مراسلین» شبکه جهانی الکوثر گزارشی را از وضعیت درگیری‌ها و حملات در سوریه پخش کرد در این گزارش آمده است: گروه‌های مسلح حاضر در ادلب، شمال غرب سوریه، حملات جدیدی را این بار از طریق حمله با پهباد‌ها در پیش گرفتند. این پهبادها مناطق مسکونی در سلحب در شمال غرب حماه را هدف قرارداند و منجر به کشته شدن 3 غیرنظامی، دو کودک و یک زن و زخمی شدن دو نفر دیگر شدند همچنین یک مرد جوان نیز در بمباران پهبادی در نزدیکی شهر قرضه در حومه لاذقیه کشته شد.

حملات تشدید شده شبه‌نظامیان با مقابله ارتش سوریه مواجه شد و مقرهای جبهه النصره در حومه غربی حلب و جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب هدف قرار داده شد، این مقابله ارتش سوری با حملات متمرکز نیروهای مسلح روسی که هدف قراردادن مقر فرماندهی شبه نظامیان ترکستانی و ترکمن النصره در حومه ادلب و لاذقیه همزمان شد.

آرامش در منطقه چهارم کاهش تنش که شامل استان ادلب، همراه با بخش‌هایی از حومه حلب، حماه و لاذقیه می‌شود، کم کم کمرنگ شد و ارتش سوریه اقدام به وارد کردن ابزارهای تقویت نظامی چون توپ، تانک‌ها و ماشین ‌های نظامی به حومه شرقی حلب نمود ، و به گزارش منابع خاص شبکه جهانی الکوثر آنها به سوی سد تشرن در جنوب منبج، نزدیک خط جبهه با شبه نظامیان در شمال شرق حلب حرکت می‍‌کنند.

به گفته این منابع، تجهیزات نظامی شامل «تانک‌های T72، خودروهای PNP، نفربر، واحدهای مهندسی و توپخانه‌های صحرایی» نیز بوده است.

تهدیدهای النصره و خواهرانش برای تشدید همزمان با جابجایی نیروهای آمریکایی در شرق فرات به ویژه در استان رقه بود. یک کاروان نظامی آمریکایی با همراهی سربازان انگلیسی وارد عین عیسی در حومه شمالی رقه شد که پیش از این ائتلاف در سال 2019 از آنجا خارج شده بود، اما ورود جدید توسط اعضای SDF و آسایش همراه شد، اطلاعات حاکی از تلاش واشنگتن با هماهنگی نیروهای SDF برای بازگشت به تمام پایگاه های غیرقانونی خود در حومه عین عیسی و عین العرب و شهر رقه علی رغم محکومیت های مداوم از سوی سوریه در مجامع بین المللی است.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 4 تیر 1402 - 13:30:26