پایان سفر فرستاده ویژه رئیس جمهور فرانسه به بیروت

یک شنبه 4 تیر 1402 - 12:39:21

فرستاده ویژه رئیس جمهور فرانسه بیروت را بدون دستیابی به نتیجه‌ای در پرونده انتخاب رئیس جمهور لبنان ترک کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه«مع مراسلین» شبکه الکوثر در خصوص سفر فرستاده ویژه ریاست جمهوری فرانسه به بیروت گزارشی را پخش کرد در این گزارش آمده است: اولین سفر ژان ایو لودریان فرستاده ریاست جمهوری فرانسه به بیروت پایان یافت در این سفر وی با نمایندگان جناح‌های مختلف سیاسی و پارلمانی دیدارکرد. ائتلاف دوگانه شیعیان و هم پیمانان نامزدی سلیمان فرنجیه را تایید کردند و گروه‌های مخالف متفرق شدند. همه طرف‌ها نیز بر گفتگو به عنوان راه پایان دادن به بحران تاکید داشتند.

رئیس‌جمهور نبیه بری در نودمین سالگرد تأسیس انجمن خیریه اسلامی عاملی ، در پیامی که وزیر المرتضی در این مراسم قرائت کرد بر نامزدی سلیمان فرنجیه تاکید کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: رویکرد واقع گرایانه فرانسه به لبنان که مطابق آن مزایای بسیاری برای لبنان در یک سبد راه حل جمع آوری شده است، از دیدگاه ناظران نزدیک ترین گزینه اجرایی خواهد بود.

سؤالات طرح شده بر نماینده فرانسوی بدون پاسخ مانده و در انتظار تجزیه و تحلیل و ارائه خلاصه به ریاست جمهوری فرانسه است. در حالی که سفر دوم نماینده فرانسه، برای اواسط ماه آینده برنامه ریزی شده است، صحنه سیاسی لبنان همچنان آشفته مانده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ۱۸ خردادماه لودریان وزیر خارجه سابق خود را به عنوان نماینده ویژه در امور لبنان منصوب کرده بود. لودریان از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ وزیر خارجه فرانسه بود. وی در دوره ریاست جمهوری فرانسوا اولاند (از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷) وزیر دفاع فرانسه بود.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 4 تیر 1402 - 12:35:32