اهل‌سنت سوریه و محفل انس با قرآن

شنبه 3 تیر 1402 - 20:0:0
اهل‌سنت سوریه و محفل انس با قرآن

سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «برادران قرآنی؛ بررسی فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام و زمینه‌های همکاری» با محوریت سوریه، در مرکز تخصصی حوزهٔ علمیهٔ مشکات برگزار گشت.

به گزارش پایگاه الکوثر،"محمد عبدالستار سید" وزیر اوقاف سوریه گفت هنوز سوریه در جایگاه نخست جهان اسلام در حفظ قرآن قرار دارد.

با وجود نابسامانی سرزمینی و قومی، مردم سوریه عمیقاً با قرآن کریم مأنوس اند. همهٔ ما قرآنی را که خطاط مشهور سوری نوشته خوانده‌ایم: عثمان طاها. در ایام سال، از مغازه‌های شهر حما به جای موسیقی، صدای قرآن پخش می‌شود، عبارت‌ها و جمله‌های قرآنی زبانزد سخن گفتن عامیانهٔ مردم است. بیخود نیست که زندگی روزمرّه چنین است؛ چه پیشینهٔ قرآنی سوریه به زمان خلیفهٔ سوم برمی‌گردد؛ هنگامی که او از میان پنج نسخهٔ اصلی قرآن که تدوین کرده‌ بود، تنها دو نسخه به بیرون حجاز فرستاد: یکی برای عراق و دیگری برای شام. این فرهنگ قرآنی ادامه یافته. به گفته "محمد عبدالستار سید" وزیر اوقاف سوریه، به رغم آسیب‌هایی که جنگ رقم زده، هنوز سوریه در جایگاه نخست جهان اسلام در حفظ قرآن قرار دارد. تفسیرهای کتبی و شفاهی بسیاری در دهه‌های اخیر در این کشور تولید شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 3 تیر 1402 - 14:30:29

دسته بندی :