بزرگداشت سالگرد شهادت مصطفی چمران در لبنان

پنج شنبه 1 تیر 1402 - 10:38:20

مراسم سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور شماری از مسئولان دولتی و حزبی لبنانی و فلسطینی در شهرک الغبیری در جنوب بیروت برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: در چهل و دومین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، شهرداری الغبیری در حومه جنوبی بیروت مراسم بزرگداشتی برگزار کرد که سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و نمایندگان احزاب لبنانی و فلسطینی در آن حضور یافتند.

محمد قماطی نایب رئیس شورای سیاسی حزب الله گفت: شهید مصطفی چمران همزمان با تلاش برای مقاومت و احقاق حق و رسیدگی به فقرا و محرومان در لبنان، در کنار دوستان و همرزمانش در انقلاب زیر پرچم امام خمینی بود. وی تاکید کرد شهید چمران نقشی محوری در لبنان در مقابله با طمع ورزی های صهیونیسم در منطقه ایفا کرد.

حسن قبلان عضو دفتر سیاسی جنبش امل نیز شهید چمران را تجسم عینی مقابله با از خودبیگانگی و وادادگی در برابر لیبرالیسم غربی توصیف کرد.

معن الخلیل شهردار شهرک الغبیری نیز شهید چمران را یاور محرومان و مستضعفان جهان و پرچمدار مقاومت در هر مکان توصیف کرد و افزود: شهید چمران به ما یاد داد که به مردم خدمت کنیم و اندیشه های او دهها سال جلوتر از زمان خودش بود.

دکتر عبدالملک سکریه دبیرکل جنبش جهانی بازگشت به فلسطین نیز گفت: شهید چمران اصل یکپارچگی میادین مبارزه را به اجرا گذاشت و بر دیگران پیشدستی کرد و با نوآوری هایش در فلسطین و ایران پیروز شد.

حمزه البشتاوی فعال رسانه ای فلسطینی نیز گفت بسیاری از فرماندهان از جمله شهید قاسم سلیمانی، راه شهید چمران را ادامه دادند.

در پایان این مراسم، حاضران دسته گلی را در مکان بنای یادبود شهید چمران قرار دادند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 تیر 1402 - 10:37:50