درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی جولان اشغالی سوریه

چهار شنبه 31 خرداد 1402 - 11:13:55
درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی جولان اشغالی سوریه

اهالی جولان اشغالی سوریه برای دومین روز با نظامیان صهیونیست درگیر شدند و اشغالگران علاوه بر پرتاب گاز اشک‌آور، به سوی آنها گلوله‌های دودزا شلیک کردند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  صدها نفر از اهالی جولان اشغالی، طبق وعده‌ای که دیروز داده بودند، با تجمع در مقام «ابی ذر الغفاری» در اعتراض به تجاوزهای جنایتکارانه اشغالگران، اعتصاب کردند. اشغالگران نیز نیروهای کمکی زیادی را به محل اعزام کردند و تمام جادههای منتهی به منطقه حفایر رابستند، جایی که قرار است توربین‌های بادی ساخته شود.
نظامیان صهیونیست، روز گذشته نیز از ورود ساکنان جولان اشغالی به اراضیشان در منطقه «الحفایر» در شرق روستای «مسعده» جلوگیری کردند و به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.
رژیم صهیونیستی مدتهاست که در جولان اشغالی سوریه به بهانه اجرای پروژه توربین های بادی، در حال مصادره اراضی ساکنان این منطقه و حتی شهرک‌سازی با توسل به زور است که همواره با مخالفت و اعتراض اهالی جولان اشغالی همراه بوده زیرا نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت این اراضی است.
این رژیم روز گذشته، نیروهای خود را برای محاصره مناطق کشاورزی که قرار است در آن، پروژه موسوم به «توربین‌های غول پیکر» اجرایی شود، مستقر کرد و از ورود صاحبان این اراضی کشاورزی جلوگیری کرد. امری که به درگیری میان ساکنان جولان اشغالی و اشغالگران منجر شد و طی آن، ده‌ها نفر زخمی شدند. 
هیأت دینی در جولان اشغالی، شب گذشته، چهارشنبه (امروز) را روز اعتصاب و خشم علیه اقدامات خودسرانه و جنایتکارانه علیه اهالی جولان اشغالی سوریه اعلام کرد. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 31 خرداد 1402 - 11:13:51

دسته بندی :