روابط عمیق ایران و جنبش‌های مقاومت فلسطینی +فیلم

سه شنبه 30 خرداد 1402 - 12:28:53

سفر هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به ایران به ریاست اسماعیل هنیه پس از سفر هیئت جنبش جهاد اسلامی به تهران به ریاست زیاد النخاله، نشان دهنده پیوند عمیق میان ایران و جنبش های مقاومت فلسطینی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» در این باره آمده است: هیئتی از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش به منظور گفتگو با مقامات بلندپایه ایرانی درباره مسئله فلسطین و حمایت از ملت فلسطین، به تهران سفر کرده است. سفر هیئت حماس به تهران پس از سفر هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به ایران به ریاست زیاد النخاله دبیرکل این جنبش صورت می گیرد که طی آن دیدارهایی بین این هیئت و مقامات بلندپایه ایرانی انجام شد.

زیاد النخاله در آغاز سفر به ایران با آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد. در این دیدار رهبر انقلاب خاطرنشان کردند دشمن صهیونیستی در وضعیت انفعالی به سر می برد و این شرایط نشان می دهد جنبش های مقاومت از جمله جهاد اسلامی، آگاهانه و خردمندانه در مسیر درست پیش می روند.

النخاله نیز دیدار با رهبر انقلاب را ممتاز و صریح توصیف کرد که به نفع آرمان فلسطین به عنوان مسئله اصلی امت اسلامی بود. وی بر وحدت ملت فلسطین و وحدت امت اسلامی تاکید کرد.

رئیس جمهور ایران ابراهیم رئیسی نیز در دیدار با هیئت جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله، به مردم فلسطین و مقاومت فلسطین و جنبش جهاد اسلامی و خانواده شهدای فلسطینی درود فرستاد و از اقدامات این جنبش قدردانی و بر حمایت همیشگی جمهوری اسلامی از ملت فلسطین تاکید کرد.

النخاله در سفر به تهران همچنین با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 خرداد 1402 - 12:5:2