در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

نهمین سالروز تاسیس حشد شعبی؛ فتوایی که کمر داعش را شکست

شنبه 27 خرداد 1402 - 10:24:57

سیزدهم ژوئن سالروز تاسیس حشد شعبی عراق است. آیت الله سیستانی با فتوای تاریخی خود در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴، زمینه ساز سازمانی مردمی و نظامی با نام حشد شعبی عراق شد که داعش را به زانو درآورد.

ویژه ‌- الکوثرجشن باشکوه و رسمی نهمین سالگرد تأسیس نیروهای حشد الشعبی عراق وپاسداشت سالروز فتوای جهاد صالح مرجعیت عالی عراق که برای مقابله با گروه داعش در سال 2014 انجام شد،  با حضور مقامات ارشد دولتی عراق و مقاومت برگزار شد.
قدردانی از دستاوردهای میدانی حشد شعبی به ویژه نقش سه ماهه این گروه مقاومت در کنار سایر نیروهای مسلح  عراق  در آزادسازی اراضی تحت اشغال گروه تروریستی داعش ، بارزترین نکته مورد تاکید شرکت کنندگان در این مراسم بود .
سخنرانان همچنین حفظ و تقویت ساختار سازمانی، یکپارچگی و وحدت امنیتی نیروهای امنیتی  و مقاومت و نیز حمایت از اعضای  گروه های مقامت تاکید کردند.
محمد شیاع السودانی ، نخست وزیر عراق در این جشن خاطرنشان کرد که نقش تشکل های مردمی فقط به  آزادسازی سرزمین و دفع خطر از عراقی ها محدود نمی شود، بلکه با با حمایت ارتش عراق، نهادهای دولتی و نظام سیاسی عراق را نیز  حفظ کردند. نخست‌ وزیر عراق  در مراسم نهمین سالروز تأسیس حشد الشعبی گفت: عراق نمی‌تواند بی نیاز از حشد الشعبی باشد.
فالح الفیاض، رئیس نیروهای حشد الشعبی هم دراین مراسم به مناسبت نهمین سالروز تأسیس حشد الشعبی گفت: این سازمان با فتوای مرجعیت دینی تشکیل شد و توانست طی شش ماه به یک قدرت در مقابله با داعش تبدیل شود. وی تاکید کرد: الحشد الشعبی طی چهار سال جنگ و نبرد آزادسازی، در هیچ یک از نبردها شکست نخورد.
وی افزود:  عراقی ها با مشارکت همگانی در مبارزه با گروه داعش معادلات فرقه ای را شکستند ، زیرا ارتش، جمعیت، پلیس و پیشمرگه شانه به شانه در جنگ با داعش می جنگیدند .


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 27 خرداد 1402 - 10:15:11