استقبال نماینده پارلمان بحرین از آغاز مجدد مناسبات با ایران

پنج شنبه 25 خرداد 1402 - 11:14:59

ممدوح صالح نماینده پارلمان بحرین با اشاره به روابط فرهنگی و تجاری دو ملت ایران و بحرین، از آغاز مجدد مناسبات بین کشورش و ایران استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ممدوح صالح در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: روابط ایران و بحرین به سالیان بسیار دور بر می‌گردد. در کنار تبادل تجاری که به طور اساسی وجود داشته روابط اجتماعی بین ملت‌های بحرین و ایران نیز وجود داشته است.

وی افزود: ما در قوه مقننه پادشاهی بحرین به طور کامل از گشایش روابط با کشور‌های همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران که همسایه‌ای بسیار نزدیک است حمایت می‌کنیم.

نماینده پارلمان بحرین تصریح کرد: نزدیکی دو کشور بدون شک به نفع دو کشور خواهد بود و باعث برقراری امنیت و ثبات بین ملت‌های منطقه می‌شود... از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور باید بر اساس اصول منشور سازمان ملل و کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک باشد.

صالح افزود: ما در قوه مقننه بحرین از آغاز مجدد روابط بین دو کشور و همچنین همگرایی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران بر اساس توافقنامه‌ای که بین دو کشور با میانجی گری عمان، عراق و چین امضاء شد استقبال می‌کنیم... بدون شک توافق ایران و عربستان در حفظ ارامش و کاهش تنش‌ها در سطح منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: آشتی ایران و عربستان قطعا به نفع منطقه خواهد بود و برادری و دوستی در منطقه حاکم خواهد شد. ما به طور کامل از توافقنامه عربستان سعودی و ایران حمایت می‌کنیم که بدون شک باعث رشد و توسعه اقتصادی، آموزشی و مسائل دیگر خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 25 خرداد 1402 - 10:30:6