ناکامی جدید پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور

چهار شنبه 24 خرداد 1402 - 19:54:48
ناکامی جدید پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور

پارلمان لبنان، امروز چهارشنبه در دوازدهمین نشست خود در خصوص رای گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور ناکام ماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،رقابت اصلی میان سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده و مورد حمایت حزب الله و جنبش امل و جهاد ازعور نامزد اپوزیسیون بود. اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد پس از اتمام رای‌گیری هیچکدام از آنها حد نصاب لازم آرا را برای تصدی پست ریاست جمهوری کسب نکردند.

ایهاب حماده نماینده فراکسیون الوفاء وابسته به مقاومت، در حاشیه پایان نشست امروز پارلمان لبنان در خصوص رای گیری برای انتخاب رییس جمهور این کشور که برای دوازدهمین مرتبه با شکست مواجه شد، اظهار داشت: آنچه طرفداران سلیمان فرنجیه را گرد هم آورد، دیدگاه ها و راهبردها بود و آنچه دیگران را گرد هم آورد، فقط برای سرنگونی سلیمان فرنجیه بود و با این ذهنیت بدخواهانه و تنگ نظرانه نمی توانیم به پروژه نجات لبنان و پر کردن خلاء سیاسی در زمینه انتخاب رییس جمهور برسیم.

 

بنا به اعلام رسانه‌های لبنان، اختلاف بر سر یک رای موجب شد تا نبیه بری، پایان جلسه را اعلام کرد و لذا احتمال شمارش مجدد آرا یا رای‌گیری دوباره وجود دارد.

به این ترتیب بود که هیچ یک از نامزدها نتوانستند آرای دو سوم نمایندگان را کسب کنند تا به پست ریاست‌جمهوری دست یابند. 

یادآور می‌شود که لبنان، از هشتم آبان  سال گذشته در پی پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، تاکنون با خلأ ریاست‌‌جمهوری مواجه بوده و پارلمان این کشور با وجود برگزاری چندین جلسه، هنوز موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری توافقی نشده است.

 

 


چهار شنبه 24 خرداد 1402 - 19:54:43