درخواست مخالفان سوری برای گفتگو با دمشق

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 14:37:35

مخالفان سوری مقیم خارج از سوریه در اقدامی که سازنده توصیف شد، خواستار از سرگیری گفتگوهای مستقیم با دولت سوریه شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر در این باره آمده است: در اقدامی که ناظران سیاسی آن را سازنده توصیف کردند، مخالفان سوری مقیم خارج از کشور خواستار از سرگرفته شدن گفتگوی مستقیم با دولت سوریه شدند. گروه های عضو «هیئت عالی مخالفان سوری» با انتشار بیانیه ای مشترک در ژنو خاطرنشان کردند تحولات بین المللی و منطقه ای مرتبط با بحران سوریه، شرایط مناسبی را برای از سرگرفته شدن مذاکرات مستقیم با دولت سوریه فراهم کرده است.

مخالفان سوری به رغم تمایل خود برای برخوردار شدن از جایگاهی تضمین شده در آینده سیاسی سوریه، از اتفاق نظر کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب انتقاد کردند. از نظر این گروه ها، پایبندی به قطعنامه های بین المللی درباره سوریه و مشخصا قطعنامه 2254 در اولویت قرار دارد. مخالفان سوری از بیانیه وزیران امور خارجه کشورهای عربی درباره حل بحران سوریه به صورت یک گام در مقابل یک گام، استقبال کردند.

شرکت کنندگان در نشست ژنو به روشنی تمایل خود را برای برقراری ارتباط با دمشق ابراز کردند. بیانیه مخالفان سوری در ژنو نشان می دهد کشورهای بزرگ به دنبال یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه و تلطیف مواضع مخالفانی هستند که گفتگو با دولت سوریه و توافق با آن را نمی پذیرند.

در واقع گروه های مخالف دولت سوریه تلاش می کنند خود را با تحولات سیاسی مرتبط با سوریه از جمله بهبود روابط سوریه با عربستان سعودی و همگرایی کشورهای عربی با سوریه، وفق دهند و به سمت کاهش تنش با دولت سوریه پیش بروند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 خرداد 1402 - 14:36:59

دسته بندی :