ائتلاف دریایی ایران و کشورهای عربی، پیامی به بیگانگان

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 13:29:18

اعلام تشکیل ائتلاف دریایی منطقه ای جدید بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی منطقه بدون حضور نیروهای بیگانه، پیامی به قدرت های خارجی حاضر در منطقه محسوب می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» درباره این ائتلاف آمده است: همزمان شدن اعلام تشکیل ائتلاف دریایی منطقه توسط ایران بدون حضور هرگونه نیروی بیگانه در آن، با اعلام خروج امارات متحده عربی از ائتلاف دریایی به فرماندهی آمریکا در غرب آسیا، پیامی روشن است که نشان می دهد دوره تکیه کردن کشورهای منطقه به نیروهای بیگانه برای تامین امنیت، سپری شده است به خصوص که این نیروها در محافظت از خودشان هم شکست خوردند و نقشی تخریبی و ویرانگر در منطقه ایفا کردند و به اختلافات بین کشورهای منطقه دامن زدند.

در ادامه گزارش آمده است: کشورهای منطقه متوجه شدند که برای حفظ امنیت خود و امنیت منطقه، راهی جز همکاری مشترک بین همه کشورهای منطقه که جمهوری اسلامی همواره خواستار آن بوده است، ندارند. این همکاری به پاکسازی منطقه از هر نیرویی که حضورش در منطقه توجیهی ندارد کمک می کند به خصوص که حضور بیگانگان نه تنها سودی برای کشورهای منطقه ندارد بلکه باری بر دوش اقتصاد کشورهای منطقه است و شانس پیشرفت آنها را در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری و علمی و سیاسی تهدید می کند.

تفاهم و همگرایی بین ایران و عربستان سعودی یکی از مهم ترین علل بهبود چشمگیر روابط کشورهای منطقه با یکدیگر به دور از هرگونه مداخله خارجی است و تاثیری مثبت بر بسیاری از مسائل مهم منطقه خواهد گذاشت به طوری که زمینه ساز برقراری روابط مثبت بین کشورها به دور از مناقشات منطقه ای و جنگ و بحران های بیهوده خواهد شد که عمدتا ساخته دست آمریکا بوده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 خرداد 1402 - 13:29:5