واکنش «جروزالم پست» به رونمایی موشک «فتاح»

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 12:50:33
واکنش «جروزالم پست» به رونمایی موشک «فتاح»

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» را به عنوان موشکی که ظرف 400 ثانیه به اسرائیل می‌رسد، بازتاب داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جروزالم پست در گزاشی درباره رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»، تازه‌ترین دستاورد موشکی ایران نوشت: سپاه پاسداران ایران در ماه نوامبر اعلام کرده بود یک موشک هایپرسونیک جدید را در دست ساخت دارد که می‌تواند در مدت 400 ثانیه به اسراییل برسد. 

این روزنامه در ادامه نوشت: رسانه‌های داخلی ایران اعلام کردند سپاه پاسداران ایران صبح سه‌شنبه از اولین موشک هایپرسونیک ایران رونمایی کرده است. در مراسم رونمایی از این موشک، ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ایران و دیگر مقامات عالی‌رتبه این کشور حضور داشتند.

جروزالم پست درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های این موشک نوشت: بنابر گزارش رسانه‌های ایران، این موشک هایپرسونیک بردی 1400 کیلومتری دارد و سرعت آن برابر با 13 الی 14 ماخ است. طبق این گزارش‌ها، این موشک قابلیت عبور از سامانه‌های سپر موشکی را دارد و می‌تواند سامانه‌های ضدموشکی را هدف قرار دهد. 

به نوشته این روزنامه، تاکنون کشورهای آمریکا، روسیه، چین و کره شمالی به طور موفقیت آمیز موشک‌های هایپرسونیک خود را آزمایش کرده‌اند اگرچه جزئیات دقیق کمی درباره این تسلیحات وجود دارد.

شایان ذکر است موشک هایپرسونیک «فتاح» صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان نیروهای مسلح در نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

پیش از این در معرفی موشک فتاح اعلام شده بود این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند ‌مانور دهد. این موشک جدید می‌تواند از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 خرداد 1402 - 12:50:28