خوش‌بینی عمان به نتیجه میانجیگری بین ایران و مصر

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 12:1:43
خوش‌بینی عمان به نتیجه میانجیگری بین ایران و مصر

سفیر کشور پادشاهی عمان در مصر گفت پس از میانجیگری مسقط، تهران بار دیگر تمایل خود را برای احیای روابط با قاهره و حل اختلافات اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالله بن ناصر الرحبی» در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت در سفر «هیثم بن طارق» پادشاه عمان به تهران که پس از سفر وی به قاهره انجام شد، ایران استقبال و عزم و اراده خود را برای احیای روابط با مصر و حل اختلافات با قاهره اعلام کرد؛ موضوعی که به نفع مردم کل منطقه است.

وی افزود بین عمان و مصر اشتراکات سیاسی وجود دارد، مسقط بسیاری از توافقات سیاسی و اقتصادی بین کشورها را نمایندگی کرده و پیش از این نیز به تلاش برای احیای روابط مصر و ایران پرداخته است؛ موضوعی که بار دیگر در سفر سلطان هیثم بن طارق به مصر مورد حمایت قرار گرفت.

پیشتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان این که کانال‌های ارتباطی مستقیم و رسمی بین ایران و مصر وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که در روابط دو کشور گشایش جدی ایجاد شود.

وزیر امور خارجه ایران گفته بود که دفاتر حافظ منافع در تهران و قاهره فعال است و کانال رسمی برای ارتباط مستقیم بین دو کشور وجود دارد.

پیشتر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی اوایل خرداد امسال در دیدار سلطان عمان با ایشان، با اشاره به اظهارات هیثم بن طارق مبنی بر تمایل مصر برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 خرداد 1402 - 11:43:4