مراسم یادبود امام (ره) در بیروت

شنبه 13 خرداد 1402 - 20:0:0

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در برنامه با خبرنگاران شبکه الکوثر گزارشی از برنامه نهضت ملی لبنان در سوگ رحلت امام خمینی( ره) پخش شد؛ در این گزارش آمده است: در آستانه سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیان‌گذارانقلاب اسلامی، امام روح الله موسوی خمینی (ره) ، دبیرکل نهضت ملی لبنان، شیخ عبدالله جابری و مراسم ختم قرآن کریم را با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جناب آقای «کامیل باقرزاده» برگزار کرد.

آقای باقرزاده همچنین بر اهمیت التزام به کتاب خدا که موید تمسک به ریسمان الهی و عدم ایجاد تفرقه است و نماز که عامل اصلی وحدت مسلمانان به سمت قبله است، تاکید کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی گفت: این تصویر طبیعی امت اسلامی است، برخی عجیب می دانند که یک روحانی شیعه پشت سر یک روحانی سنی یا در مسجد اهل سنت نماز بخواند، در ایران این نگاه فرقه ای وجود ندارد، این یک مسئله بسیار عادی است که یک اهل تسنن پشت سر یک شیعه و یک شیعه پشت سر یک اهل تسنن نماز بخواند.

گردهمایی علمای مسلمان در لبنان مظهر وحدت علمای سنی و شیعه است که همواره اولین حامی و یاورمقاومت در برابر صهیونیست ها بودند. منظومه فکری امام خمینی(ره) بنیان آن با وحدت بین مسلمین آغاز شد و برای مبارزه با استکبار جهانی به مستضعفین جهان رسید.

مردی که چهره تاریخ را دگرگون کرد و با وحدت کلمه روحیه مقاومت و خودآموزی را در بین ملت های اسلامی القا کرد. امام خمینی (ره) در سی و چهارمین سالگرد رحلت خود، همچنان چراغ راه وحدت اسلامی است.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 13 خرداد 1402 - 15:23:31