حساسیت موضوع آوارگان سوری برای لبنان و سوریه

جمعه 12 خرداد 1402 - 16:10:58

تحلیلگر سیاسی لبنانی، موضوع آوارگان سوری مستقر در لبنان را موضوعی حساس برای هر دو کشور لبنان و سوریه توصیف کرد که مورد سوء استفاده برخی طرف ها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر نبیل سرور در برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت: پرونده آوارگان سوری در لبنان از پرونده های حساس برای سوریه و لبنان محسوب می شود و بسیاری از طرف هایی که برخوردی نژادپرستانه با این پرونده داشتند، از آن سوء استفاده کردند. همچنین طرف های بسیاری تلاش کردند از موضوع آوارگان سوری به عنوان بمب ساعتی در لبنان بهره برداری کنند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: اکنون زمان مناسبی است که از حضور آوارگان سوری در لبنان برای آبادانی و سازندگی لبنان استفاده شود.

دکتر نبیل سرور افزود: برخی طرف های لبنانی به موضوع حضور آوارگان سوری در لبنان، نگاهی نژادپرستانه دارند و برخی نیز زمینه ساز اسکان آنان در سوریه شده اند. بعضی سازمان های بین المللی به صراحت از اسکان دادن آوارگان سوری در لبنان سخن گفته اند و حتی مشوق های مالی برای ماندن در سوریه در اختیار آنان قرار داده اند تا از آنان به عنوان اهرم فشار در بازار سیاسی لبنان بهره برداری کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 12 خرداد 1402 - 15:38:28