نماینده کلیمیان در مجلس:

اوامر امام(ره) درباره کلیمیان ایران، گنجی بزرگ است

جمعه 12 خرداد 1402 - 11:42:17
اوامر امام(ره) درباره کلیمیان ایران، گنجی بزرگ است

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت جامعه کلیمیان ایران همیشه خود را بدهکار امام خمینی(ره) می داند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «همایون سامه‌یح» در مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) که جامعه کلیمیان ایران برگزار کرد گفت: یاد و خاطره امام و اوامرشان نسبت به جامعه کلیمی برای ما گنج بزرگی است. ایشان تأکید کردند فرق است بین کلیمی و صهیونیسم، که یک حزب سیاسی است.

سامه‌یح افزود: در قانون اساسی چند بار از ادیان الهی نام برده شده و همه اینها با پیروی از تفکرات امام و احترام ایشان به ادیان الهی بود. روشنفکری امام مثال زدنی است و جامعه ایرانیان یهودی همیشه به امام بدهکار هستند. از آن زمان برگزاری مراسمات آنها آزاد بوده و امنیت آنها کاملا تأمین شده است.  هر روز هفته در کنیسه باز است و رفت و آمد انجام می‌شود؛ بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی پیش بیاید و همه اینها به خاطر حسن نیت مقامات جمهوری اسلامی از جمله امام و رهبری است.

نماینده کلیمیان در مجلس گفت: دولت‌های مختلف آمده و رفته‌اند و چیزی که ماندگار بوده رهبری است.  در زمان امام زیر سایه ایشان بودیم و امروز امنیت و آسایش ما متکی به رهبری جمهوری اسلامی است. ما 2500 سال است که در ایران زندگی می‌کنیم و روحیات مردم ایران همیشه ضد نژادپرستی بوده ولی متأسفانه شاهد این بوده‌ایم که کلیمیان از کشورهای منطقه خلیج فارس اخراج و جذب رژیم صهیونیستی شدند. اما جمهوری اسلامی از یهودی‌ستیزی همیشه اجتناب کرده و این باعث افتخار جمهوری اسلامی و همچنین جامعه یهودی است.

سامه‌یح افزود: ما افتخار می‌کنیم که وارد کننده رهبران دینی نیستیم و تمام رهبران ما ایرانی الاصل هستند. علاوه بر این، تمام ایرانیان کلیمی به راحتی به کسب و کار، تجارت و تحصیلشان پرداخته و تمام حقوق شهروندی را دارند. ولی باید اذعان کنیم که اگر مشکلات اقتصادی داریم، برای تمام جامعه ایران است و بالطبع ما هم مشمول این مشکلات هستیم. زمانی می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم که تمام ادیان و اقوام دست به دست هم دهیم و سعی کنیم این مشکلات را حل کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 12 خرداد 1402 - 11:41:43