آغاز مرحله جدید جنگ اوکراین با حمله پهپادی به مسکو

پنج شنبه 11 خرداد 1402 - 15:47:38

جنگ روسیه و اوکراین پس از حمله پهبادها به مسکو و مداخلات روز افزون آمریکا و غرب در اوکراین، ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در خصوص حمله پهپادی اخیر اوکراین به روسیه آمده است: همواره هشدارهای بسیاری در خصوص روند خطرناکی که جنگ در اوکراین با توجه به مداخلات گسترده کشورهای غربی به ویژه آمریکا می تواند به سمت آن پیش برود، وجود داشته است. به گفته مقامات روسی، پهپاد‌ها پس از نفوذ به حریم هوایی مسکو و هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی، اکنون به مهمترین ابزار این جنگ تبدیل شدند.

اگر چه حملات پهپادی به مسکو تنها آسیب‌های جزئی به مراکزی که هدف آنها بود وارد کرد، اما با واکنش خشمگینانه رهبران روسیه مواجه شد. رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه هدف از این حملات تروریستی ارعاب و ترساندن مردم روسیه است، تاکید کرد روسیه حق پاسخگویی در این زمینه را برای خود محفوظ می داند.

حملات اوکراین، وزارت دفاع روسیه را بر آن داشت تا تحقیقاتی درباره این حادثه انجام دهد، در حالی که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تأیید کرد در این حمله ازهشت فروند پهپاد استفاده شد که بیشتر آنها در آسمان مسکو منهدم شدند و سه هواپیمای بدون سرنشین نیز با جنگ  الکترونیک روس‌ها  از کار افتادند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 11 خرداد 1402 - 13:54:49