برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

بازسازی شهر حلب سرعت گرفته است

چهار شنبه 10 خرداد 1402 - 16:2:13

دولت و نهادهای مدنی سوریه به سرعت بازسازی ویرانه های ناشی از زلزله و جنگ این کشور افزوده اند.

ویژه - الکوثر:  برنامه « مع مراسلین» شبکه الکوثر گزاشی درباره روند بازسازی مناطق زلزله و جنگ زده سوریه  پخش کرد.
در این گزارش آمده است: بازار قدیمی شهر حلب که به علت جنگ و زلزله، آسیب های زیادی دیده  با سرعت بیشتری درحال بازسازی است .
خسارات قابل توجهی از زلزله در بازار قدیمی و تاریخی شهرحلب به جا مانده است. ریزش و ترک دیوارها و سقف بازار در همه جای بازار دیده می شود و بازسازی و مرمت این بناهای قدیمی آسیب دیده، سرعت بیشتری می طلبد.
نهادهای مدنی با حمایت  از دولت سوریه و سازمان های محلی و بین المللی در ترمیم بناهای آسیب دیده مشارکت داشتند و برای این مهم بسیج شدند. آنها کارگاه هایی را برای آموزش امور مربوط به مرمت آثار تاریخی برگزار کردند.
دراین کارگاه ها به موضوعاتی چون  ترمیم آثار تاریخی ، استفاده از ابزار و تجهیزات سنتی و جدید مرمت و چیدمان دوباره طاق ها و دیوارها پرداخته شده است.
منابع خبری الکوثر تایید کردند که همزمان با اصرار دولت سوریه بر مرمت و گشایش تمام بازارهای قدیمی که به شدت آسیب دیده اند، کار بازسازی  ارگ حلب نیز که به واسطه زلزله آسیب فراوان دیده است ظرف  روز آینده آغاز خواهد شد.
پس از آغاز دوباره روابط  سوریه با کشورهای عربی، آماده سازی مکان های سیاحتی و زیارتی برای بازدیدکنندگان از کشورهای عربی و خارجی بسیار مدنظر قرارگرفته و تلاش های دولت سوریه برای بازگرداندن درخشش گذشته شهر حلب با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 10 خرداد 1402 - 14:52:34

پربازدیدها