گزارش رسانه کره‌ای از احتمال آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

سه شنبه 9 خرداد 1402 - 15:0:0
گزارش رسانه کره‌ای از احتمال آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

یک رسانه کره جنوبی به نقل از منابع دولتی و دیپلماتیک این کشور نوشت: سئول و واشنگتن به دنبال راهی برای آزادسازی هفت میلیارد دلار پول مسدود شده ایران نزد کره جنوبی هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وبسایت نشریه «کوریا اکونومیک دیلی» نوشت: این اقدام می تواند به کره جنوبی در از سرگیری روابط اقتصادی اش با ایران کمک کند ضمن اینکه به جو بایدن رئیس جمهوری نیز در رقابت انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور کمک خواهد کرد.

منابع دولتی و دیپلمات کره جنوبی اعلام کردند مقامات کره جنوبی و آمریکا با یکدیگر در مذاکرات به ریاست آمریکا برای آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران همکاری می کنند.

این رسانه کره جنوبی در گزارش خود نوشت: در صورت اجرایی شدن این اقدام، آزادسازی دارایی های ایران تحت شرایط سختگیرانه ای انجام خواهد شد. بدین ترتیب که ایران تنها می تواند از این دارایی ها برای مقاصد عمومی از جمله پرداخت بدهی سازمان ملل و خرید واکسن های کرونا استفاده کند.

یک مقام دولت کره جنوبی گفت: «اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار داریم روابط تحت فشارمان با ایران به شکل چشمگیری بهبود یابد». 

منابع آگاه اعلام کردند اگر مذاکرات به شکل موفقیت آمیزی پیش برود دارایی های مسدود شده ایران اجازه انتقال به شعبه های بانک های ایرانی در کشورهای همسایه ایران در خاورمیانه را خواهد داشت. اما پول مستقیم به ایران منتقل نخواهد شد.

نشریه «کوریا اکونومیک دیلی» افزود: برخی رسانه های محلی در خاورمیانه گزارش کردند انتقال دارایی های ایران با شرط آزاد کردن یک زندانی آمریکایی و محدود کردن غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد انجام می شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 خرداد 1402 - 13:39:58

پربازدیدها