مقر جدید جاسوسی واشنگتن در منطقه کجاست؟

دو شنبه 8 خرداد 1402 - 19:30:0
مقر جدید جاسوسی واشنگتن در منطقه کجاست؟

سایت اینتلیجنس آنلاین درگزارشی نوشت لبنان به عنوان یک مکان امن و استراتژیک برای استقرار ماموران اطلاعاتی آمریکا حاضر در منطقه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اینتلیجنس آنلاین در گزارش خود اعلام کرد: ایالات متحده مایل است تا حضور خود را در لبنان از طریق ساختمان سفارتخانه‌ای به مساحت ۹۳ هزار متر مربع که در حال حاضر در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار در شهرک "آوکار" در حال ساخت است، حفظ کند.
بر اساس گزارش این وبسایت، این مجتمع بزرگ یک میلیارد دلاری شامل تاسیسات جمع آوری داده می‌شود که این مکان را برای تبدیل شدن به یک مکان منطقه‌ای جدید برای اطلاعات آمریکا آماده می‌کند.
در این گزارش همچنین تاکید شده که به دلیل نزدیکی لبنان به سوریه، بیروت یک مکان امن و استراتژیک برای استقرار عوامل اطلاعاتی حاضر در منطقه و همچنین پرسنل جدیدی است که به صورت مستقیم از آژانس‌های مستقر در واشنگتن جذب و به کار گرفته می‌شوند.
وبسایت اینتلیجنس آنلاین همچنین گزارش کرد: واشنگتن قصد دارد از شراکت خود در زمینه اشتراک اطلاعات به ویژه در مورد حزب‌الله از واحد اطلاعات نظامی نیروهای مسلح لبنان موسوم به B۲ استفاده کند. بودجه آمریکا برای این واحد اطلاعاتی که در دسامبر ۲۰۲۲ مبلغ ۶۰ میلیون دلار دیگر هم دریافت کرده از تضمین دسترسی نامحدود آژانس اطلاعات دفاعی به اطلاعات و داده‌ها می‌آید.
تصاویر جدیدی از ساختمان سفارت آمریکا در بیروت این گمانه زنی را بیش از پیش مطرح کرده و درحالی این اخبار منتشر شده که کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز هدف داشتن چنین سفارت بزرگی از سوی آمریکا در بیروت را زیر سوال برده‌اند.
فعالان رسانه‌های اجتماعی همچنین ساختمان مذکور را یک پایگاه نظامی تحت امر سفارت می‌دانند.این کاربران همچنین از دولت لبنان می خواهند تا دلیل پذیرش و تسهیل ساخت چنین ساختمان بزرگی را برای سفارت آمریکا اعلام و شفاف سازی کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 8 خرداد 1402 - 16:43:12