طرح جدید رژیم اشغالگر قدس برای تصرف زمین‌های فلسطینیان

دو شنبه 8 خرداد 1402 - 14:32:19

دولت رژیم صهیونیستی قانونی برای تصرف بخش‌های زیادی از زمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی تصویب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العالم، کمیسیون قانوگذاری کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل قانون سیطره بر هزاران دونم (هر دونم تقریبا هزار متر مربع) از زمین‌های کرانه باختری را به بهانه این که مناطق ملی اسرائیل هستند و فلسطینیان حق نزدیک شدن به آنجا را ندارند، تصویب کرد.
رژیم اشغالگرقدس به بهانه این که برخی زمین ها، مناطق قومی اسرائیل هستند، هزاران دونم از زمین‌های فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس اشغالی تحت سیطره خود در می‌آورد. کمیسیون قانونگذاری دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قانونی را به تصویب رساند که برای تصویب در اختیار کنست قرار می‌گیرد و به احتمال قوی تصویب خواهد شد. بر اساس این قانون، هزاران دونم از زمین‌های فلسطینیان مشمول این قانون می‌شود و اسرائیل حق دارد با این زمین‌ها به عنوان زمین‌های ملی اسرائیل رفتار کند و بر این اساس فلسطینیان حق نزدیک شدن به این زمین‌ها را ندارند.
امیر داود عضو هیئت مقابله با دیوار حائل و شهرک سازی گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل و آنچه شهرک نشینان استعمارگر نامیده می‌شوند نقش‌ها را در سرزمین فلسطین با یکدیگر مبادله می‌کنند. برخی نقش‌ها را شهرک نشینان و برخی نقش‌ها را دولت اشغالگر ایفا می‌کند. جایی که دولت قادر به اجرای برنامه‌ای نیست تلاش می‌کند با استفاده از شهرک نشینان اعمال فشار کند. مناطق کشاورزی و مراتع دامپروری نمونه‌هایی آشکار از واگذاری نقش‌ها به شهرک نشینان و بخصوص شهرک نشینان شبه نظامی به شمار می‌رود.
تصمیم رژیم صهیونیستی  برای احداث واحد‌های مسکونی جدید و مصادره زمین‌های فلسطینیان و تغییر واقعیت‌های جغرافیایی و ترکیب جمعیتی کرانه باختری و قدس با هدف قطع ارتباط کرانه باختری و قدس اشغالی و همچنین قطع ارتباط مناطق کرانه باختری با یکدیگر صورت می‌گیرد و این کار به معنای منتفی شدن مسئله تاسیس کشور فلسطین و راه حل تاسیس دو کشور است. نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ که به قدرت بازگشت، قول داده است راه حل تاسیس دو کشور را به کلی نابود کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 8 خرداد 1402 - 14:32:5