مسکو: آمریکا در حال توسعه سلاح های بیولوژیکی در اوکراین است

یک شنبه 7 خرداد 1402 - 17:7:0

طولانی شدن جنگ در اوکراین و خطر جنگ هسته ای و بیولوژیکی در نتیجه اقدامات آمریکا و متحدانش در اوکراین محتمل است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در برنامه « قضیه ساخنه» شبکه الکوثر  گزارشی در خصوص وضعیت جنگ روسیه و اوکراین پخش شد در این گزارش آمده است: کشورهای غربی، از جمله آمریکا، به مداخله خود در بحران اوکراین ادامه می دهند و از همه ابزارها برای طولانی کردن جنگ جاری استفاده می کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که داده های به دست آمده نشان می‌دهند که آمریکا در خاک اوکراین سلاح های بیولوژیکی تولید کرده است.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این باره گفت: اگر غرب به اوکراین تسلیحات هسته ای بدهد، مسکو باید یک حمله پیشگیرانه انجام دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: تحول در معادلات هسته‌ای و احتمال جنگ بیولوژیکی رو به افزایش است و دیدگاه روسیه نسبت به جنگ با اوکراین خوشبینانه نیست. مدودف گفت که در صورتی که رژیم نازی کی‌یف از بین نرود ممکن است جنگ با اوکراین چندین دهه طول بکشد .

تحت رژیم فعلی کیف، در صورت آتش بس ممکن است شاهد چند سال آشتی، و سپس آغاز مجدد درگیری تکرار همه چیز خواهد شد.

دیدگاهی که به نظر می رسد آمریکا نیز آن را تایید می کند، زیرا مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: هیچ سلاح جادویی وجود ندارد که بتواند اوکراین را در جنگ علیه روسیه پیروز کند و توسعه نیروی هوایی اوکراین طولانی مدت است و آزادی سرزمین‌های اوکراینی در آینده نزدیک غیر محتمل است.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 خرداد 1402 - 14:58:59