کارشناس لبنانی : رویدادها ثابت کرده اند که مقاومت انتخاب درستی است

یک شنبه 7 خرداد 1402 - 13:16:0

استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه بین الملل در خصوص پیام‌های سخنان دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز مقاومت و آزادسازی لبنان و تحولات در منطقه و جایگاه محور مقاومت در منطقه با شبکه الکوثر گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر طارق عبود، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل بین الملل در برنامه « قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در خصوص سخنان سید حسن نصرالله درسالروز مقاومت و آزادسازی لبنان گفت: حوادث اخیر به جهانیان ثابت کرده‌است که مقاومت انتخاب درستی است.  
وی در ادامه گفت: سید حسن نصرالله به توانمندی های مقاومت در لبنان و پیشرفت‌های عملی ‌آن در همه زمینه ها اطمینان دارد و در واقع منطقه در حال تحول و ورود به مرحله جدیدی است. قدرت مقاومت و محوریت نقش مقاومت پس از جنگ جهانی که از سال 2001 و از زمان حمله به برج های مرکز تجارت جهانی، در 11 سپتامبر 2001، علیه آن به راه‌انداخته شده ، به وضوح قابل مشاهده است. از زمانی که نومحافظه کاران آمریکایی روی کار آمدند تمام تلاش خود را صرف اشغال و تخریب این منطقه کردند. 
وی افزود: مقاومت امروز قوی‌تر، استوار‌تر و خودباور‌تر است و این امر در سخنرانی آرام سید حسن نصر الله در سالگرد روز مقاومت و آزادسازی تجلی یافت که پایه های بسیاری از دستاوردها و پایه های مرحله جدیدی در جنگ اعراب و اسرائیل را ایجاد کرد ورژیم صهیونیستی را در جای خود قرار داد و در سخنرانی وی پس از جنگ 33 روزه سال 2006 به نحو ویژه‌ای شاهد این امر بودیم و هر سال شاهد افزایش پیشرفت و خودباوری در سخنرانی‌های ایشان هستیم، زیرا حوادث ثابت می کند که مقاومت انتخاب درستی بوده است و بر تمام آزمون ها و موانعی که آمریکایی ها و همپیمانانشان در منطقه ایجاد کردند و تلاش‌هایی که آنها برای نابودی محور مقاومت درلبنان و فلسطین و منطقه داشتند، با موفقیت عبور کرده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 خرداد 1402 - 10:39:56