محور مقاومت در یمن به پیروزی رسید

جمعه 5 خرداد 1402 - 19:22:0

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان و شکست رژیم صهیونیستی ، تاکید کرد مقاومت در لبنان و مقاومت در یمن پیروزی های زیادی در منطقه کسب کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر زکریا حمودان، تحلیلگر سیاسی  در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت: سالروز آزادی را به مقاومت تبریک می گوییم که آغاز راه طولانی بود که انشاءالله با نابودی رژیم صهیونیستی به پایان می رسد.
وی در رابطه با موضوع یمن افزود : تفاهمات امروز منطقه بر کشورهایی که نیت و منافع مثبتی دارند مانند ایران و عربستان سعودی تاثیر مثبت دارد. در مورد دشمنان ملت به سرکردگی آمریکا که برای غارت ثروت های این منطقه و ایجاد شکاف های فرقه ای، مذهبی، قومی و غیره تلاش می کنند، بسیاری از کشورها این اجماع را که در یمن اتفاق افتاد، نمی پذیرند.
حمودان تصریح کرد: از آنجایی که موضوع یمن در اجلاس سران کشورهای عربی در سطح آرمان های منطقه نبود و عربستان سعودی برای سامان دادن به موضوع یمن به دلیل نقش اساسی و اصلی که در آن دارد تلاش کرد، به ویژه پروژه های محمد بن سلمان که بدون پایان جنگ در یمن امکان تحقق آن در منطقه وجود ندارد. بنابراین محور مقاومت و حوثی ها در یمن پیروز شدند چون اشغالگران و متجاوزان به یمن را شکست دادند.


 


جمعه 5 خرداد 1402 - 18:37:20