واکنش وزارت خارجه سوریه به دخالتهای فرانسه

جمعه 5 خرداد 1402 - 14:42:0

بیانیه وزارت امور خارجه سوریه خصومت فرانسه با این کشور و عدم تمایل آن به احیای روابط با اعراب پس از نشست سران کشورهای اتحادیه عرب در جده را محکوم می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه « مع مراسلین» شبکه الکوثر در خصوص بیانیه وزارت خارجه سوریه  گزارشی را پخش کرد در این گزارش آمده است : دولت سوریه امتناع فرانسه از به رسمیت شناختن تصمیمات تاریخی اتخاذ شده در اجلاس سران را رفتاری هیستری و مواضع جدا از واقعیت توصیف کرد و افزود که فرانسه عقل خود را از دست داده و باید در مواضع اخیر خود را بازنگری کند و میراث دوران استعمار و سلطه را فراموش کند.
دکتر عامر محمد، کارشناس روابط بین الملل در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: فرانسه یکی از کشورهایی است که از سازمان های تروریستی حمایت می کند و پروژه و حمایت آنها از احرار الشام و جبهه النصره هیچ سودی به همراه نداشت و همواره در تلاش بود راه‌حل‌های مشکوکی را برای مداخله در امور سوریه عرضه کند. مانند تشکیل دولت انتقالی در خاک سوریه و یا ایجاد سیستم پارلمانی در سوریه و حذف سیستم ریاست جمهوری.
پاریس مخالفت خود را با استقبال اعراب از سوریه و بازگشت به اتحادیه عرب پس از 12 سال تعلیق عضویت آن اعلام کرد همچنین مخالفت خود را با ارتباط اعراب با رئیس جمهور سوریه اعلام کرد. اما بیانیه وزارت امور خارجه سوریه پاسخی به این اقدامات فرانسه است و به عدم موفقیت و ترس از دستیابی به این کشور استعمارگر به اهدافش در سوریه به دلیل حضور 100 نفر از نیروهای ویژه آن در سوریه است.
دکتر مهند الضاهر، کارشناس جامعه شناسی سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: فرانسه از سال 2015 سعی در برقراری ارتباط با دولت سوریه داشته است، به ویژه اینکه این کشور دارای جنگجویان یا به اصطلاح مجاهدین در حقیقت تروریست‌هایی در خاک سوریه است و در تلاش برای هماهنگی آنها با دولت سوریه بود، اما سوریه از گشودن کانال های دیپلماتیک مانند سفارت ها و غیره از این امر خودداری کرد. و در چند روز گذشته بسیاری از کارمندان خارجی موسسات غیرقانونی که در شمال شرق سوریه کار می کردند و دارای ملیت‌های مختلف فرانسوی، آمریکایی و هلندی بودند از سوریه فرار کرده اند و دلیل واقعی ماندن آنها سرقت منابع نفتی سوریه بوده است و تروریسم تنها بهانه ای سست و قدیمی است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 5 خرداد 1402 - 12:14:37